آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 اردیبهشت ماه 1395 = 04-05 2016

بازهم خودسوزی پناهجو در جهنم استراليا

يک زن پناهجوي اهل سومالي در جزيره نائورو و در همان اردوگاهي که اميد، پناهجوي جوان ايراني، خود را به آتش کشيده بود، دست به خودسوزي زد.

بر‌اساس گزارش‌ها اين زن زنده است، اما در شرايط بحراني به سر مي‌برد. استراليا حتي پس از خودسوزي اميد، اعلام کرد که تحت هيچ شرايطي حاضر نيست پناهجويان را از اين جزيره خارج کند و حال وزير مهاجرت مجددا تاکيد کرده که هيچ اتفاقي منجر به آن نخواهد شد که اين سياست استراليا تغيير کند.

از آن سو دادگاه جمهوري نائورو حکم داده است که بر اساس قانون اين کشور، کمپ‌هاي پناهندگي و نگهداري از پناهجويان غيرقانوني است.

بر اساس قانوني مناقشه‌برانگيز، استراليا تمامي پناهجوياني را که از طريق دريا خود را به اين کشور رسانده‌اند به جمهوري نائورو و خودمختاري پاپوآ گينه نو مي‌فرستد و حتي به آن‌ دسته از افرادي که پناهجويي‌شان محرز شده، نيز اجازه نمي‌دهد تا در خاک استراليا بمانند.

استراليا در توجيه اين قانون مي‌گويد که سبب شده تا افراد کمتري از طريق دريا جان خود را به خطر انداخته و راهي اين کشور شوند.

آن‌ طور که خبرگزاري فرانسه مي‌گويد، تازه‌ترين قرباني خودسوزي در نائورو زن 21 ساله و مسلماني از کشور سومالي بوده است.

هفته گذشته در روز چهارشنبه نيز اميد، جوان 23 ساله ايراني که همراه با همسرش در اين کمپ زندگي مي‌کرد، همزمان با حضور مقام‌هايي از کميسر عالي سازمان ملل در امور پناهجويان، خود را به آتش کشيد و پس از تعللي 24 ساعته، به بيمارستاني در کويينزلند استراليا فرستاده شد اما دو روز پس از خودسوزي، دچار ايست قلبي شد و جان باخت.

در حال حاضر بيش از هفت‌ صد پناهجو در نائورو زندگي مي‌کنند.

پناهجوياني که از شرايط خود خسته شده‌اند، مي‌توانند به کشورشان بازگردند. موردي که ايران بسيار بر آن اصرار دارد و مي‌گويد تنها در صورتي حاضر به بازگشت پناهجويانش از استرالياست که آنها به ميل خود و نه به اجبار بازگردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: