آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 اردیبهشت ماه 1395 = 06-05 2016

وخامت حال معلم دربند اعتصابی در زندان اوین

محمود بهشتی لنگرودی معلم زندانی محبوس در زندان اوین، در پی اقدام به اعتصاب غذا، به دلیل افت شدید فشار به بهداری زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی در پی اعتصاب غذا، به دلیل افت شدید فشار، در ساعت یک بامداد روز گذشته، به تشخیص بهداری زندان اوین راهی بهداری زندان شد و امروز صبح دوباره به بند عمومی بازگشت.

این معلم و فعال صنفی زندانی از یکم اردیبهشت ماه، اعتصاب غذا را آغاز کرده است. خواسته او توقف اجرای حکم ۱۴ سال زندان تا برگزاری دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی است.

لازم به ذکر است که اسماعیل عبدی دیگر معلم زندانی نیز از دهم اردیبهشت در اعتصاب غذاست. خواسته او رفع اتهامات امنیتی از فعالین صنفی است.

محمودبهشتی لنگرودی سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان که در اعتراض به اجرای حکم ۹ سال حبس، در دادگاهی غیرعلنی و بدون حضورهیات منصفه، پس از انجام یک اعتصاب غذای ۲۱ روزه نیز به مرخصی آمده بود و روز پنج شنبه ۲۴ دی ماه سال گذشته، با درخواست تمدید مرخصی وی از سوی مسئولین زندان مخالفت شد و مجددا به اوین بازگشته بود.

او بیش از دو سال پیش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به زندان محکوم شد.

حکم آقای بهشتی در خرداد ۱۳۹۲ اعلام شد و او همزمان در صفحه شخصی فیسبوک خود اعلام کرد: “آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام.”

وی افزود: “با احتساب چهار سال حبس تعلیقی، جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.”



بابک خرم دین May 4, 2016 09:16 PM

واقعاً ما مردم ایران باعث شرمساری بشریت شدیم ،،،این سکوت مرگبار که روی کل کشور خیمه زده ،، به قیمت از دست رفتن جان شرفترین، عزیزترین و با وجودترین فرزندان ایران تمام میشه و این هزینه اسفبار و غیرقابل جبران هست ،،،این معلمان عزیز و محترم با فدا کردن زندگی خودشون به ما درس آزادگی و مردانگی میدند و اگر از ۲تاش در ما هنوز اثری هست باید روز معلم به خیابانها بریزیم و با فریاد گوش خراش ،،،گوش خامنه بی نامس ،،مجرمه ،،بذهکار و باند بدکارش رو کر کنیم ،،،،ملت نترسید بیاید بیرون ،،،سکوت ۳۷ساله این مردک روضه خون رو به ضهاک تبدیل کرده ،،،این همون روضه خونست نترسید ،،،این عزیزان نباید تنها بمونند،،،،مرگ بر خامنه ای و شرکای فاسدش،،،،وعده ما روز معلم ،،،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاکی May 4, 2016 09:40 PM

خامنه افسوس که اگر هم فحش ناموسی و بی تربیتی برات بنویسم ،پخش نمیشه خیلی امتحان کردم ،،،،به خاطر اینکه پخش بشه محترمانه مینویسم،،،،از خشم مردم بترس ،،،که اگر جرقه ای این خشم رو به آتش تبدیل کنه ،،،،و زنده دستگیر بشی ،،،،لخت مادرزاد در تمام ایران میچرخوننت و همون بلایی رو سرت میاد که یاد دکه روزنامه فروشی در مشهد برات زنده بشه ،،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: