آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 اردیبهشت ماه 1395 = 06-05 2016

اردوغان داماد خود را جانشین داووداوغلو می ‌کند؟

رئیس‌جمهور ترکیه درصدد ایجاد تغییرات اساسی در ساختار قدرت این کشور است. به نوشته یک روزنامه آلمانی، اردوغان قصد دارد داماد خود را جانشین نخست‌وزیر مستعفی این کشور کند.

این در حالیست که استعفای داوداوغلو واکنش‌های عمدتا نگران‌کننده‌ای در غرب برانگیخته است. اروپا نگران سرنوشت قرارداد در مورد پناهجوهاست و آمریکا نیز می گوید دمکراسی در ترکیه نقض نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنابر اعلام روزنامه آلمانی «دویچه‌ویرتشافت‌ناخریشتن»، داماد اردوغان جانشین «احمد داووداوغلو» نخست‌وزیر مستعفی این کشور و رئیس حزب عدالت و توسعه خواهد شد. وی به دلیل رابطه خانوادگی به رئیس‌جمهور مورد اعتماد او است.

رسانه هاي خبری و كارشناسان سياسي مهمترين عامل در تصميم داووداوغلو براي كناره گيري از رهبري حزب را خواست اردوغان براي اعمال قدرت بيشتر در زمينه هاي مختلف ارزيابي مي كنند.

«كمال قلچداراوغلو» رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه (اصلی ترین حزب اپوزیسیون) گفته: «داووداوغلو» با كودتاي كاخ رياست جمهوري بركنار شده است.

قلچداراوغلو در سخنان بسيار تند خود با بیان اینكه «رئيس جمهوري (اردوغان) با كودتا عليه داووداوغلو و دولت قصد تثبيت ديكتاتوري خود را دارد گفت: هم داوداوغلو به عنوان يك رهبر سياسي و هم حزب عدالت و توسعه مي بايست در مقابل اين «كودتا» ايستادگي مي كردند.

وي اردوغان را به ديكتاتوري متهم كرد و گفت: «حزب جمهوري خواه خلق در مقابل خواست اردوغان براي ديكتاتوري مقاومت خواهد كرد.»

ناظران معتقدند اختلاف میان سران حزب حاکم ترکیه و همزمانی آن با اوج گرفتن درگیری‌های خونین میان دولت و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در کنار جنگ در پشت مرزهای این کشور با سوریه و حضور داعش در این مناطق، موجب بی‌ثبات‌تر شدن ترکیه خواهد شد.




احمد اکبری May 5, 2016 08:53 PM

او دیکتاتور نیست! چرا که این معنا ومفهوم کوچکیست! او خود دجال و زاییده شیطان است! این دجال زمان برای جهان خطرناک است!!!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ﺁﺭﻛﺎﺩاﺵ May 5, 2016 09:33 PM

ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﺑﺎ ﻛﺮاﻭاﺕ و ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻤﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﺭاﻩ اﺳﺖ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: