آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 اردیبهشت ماه 1395 = 09-05 2016

بازداشت و تشکیل پرونده جدید برای رسول بداقی

خبرگزاری هرانا – رسول بداقی، فعال صنفی که اخیرا از از زندان آزاد شده بود در زمان مراجعه به بیمارستان به هدف ملاقات با محمود بهشتی لنگرودی، معلم زندانی که در بیمارستان به سر می برد، توسط ماموران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای بداقی هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و امروز نیز با حضور در دادسرای شهید مقدس اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و برای او تعیین وثیقه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول بداقی فعال صنفی معلمان که به تازگی بعد از تحمل هفت سال زندان، آزاد شده بود، روز گذشته هنگام ملاقات با محمود بهشتی لنگرودی دیگر فعال صنفی زندانی که در بیمارستان بستری‌است، پس از ضرب‌وشتم ماموران بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به این فعال صنفی معلمان با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا افزود: “صبح امروز جلسه بازپرسی آقای بداقی در دادسرای شهید مقدس زندان اوین برگزار و برای وی وثیقه ۷۰ میلیون تومانی صادر شده است و همکاران وی پیگیر روند قضایی و آزادی او هستند.”

شایان ذکر است، محمود بهشتی لنگرودی، معلم و دیگر فعال صنفی زندانی که از یکم اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا بسر می‌برد، از صبح روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری درپی وخامت حالش از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده‌است.

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، رسول بداقی، فعال صنفی در شهریور سال ۱۳۸۸ دستگیر شد و در پرونده اول شش سال حبس را تحمل کرد، او برای پرونده دوم خود بیش از پنج ماه بازداشت به صورت انفرادی در بند دو الف زندان اوین را تجربه کرد و سپس در بند هفت این زندان نگهداری می‌شد.

رسول بداقی در تیرماه سال ۹۴ و با پایان حکم محکومیت شش ساله خود با پرونده ای جدید روبرو شد و در ۲۵ شهریورماه مورد محاکمه قرار گرفت.

دادگاه انقلاب آقای بداقی را تحت عنوان «اقدام علیه امنیت ملی» به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم با اعتراض این معلم دربند روبه رو شد.

رسول بداقی بعد از تحمل هفت سال حبس به تازگی و در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه از زندان اوین آزاد شده‌بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: