آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 اردیبهشت ماه 1395 = 10-05 2016

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی رسانه ها را تهدید کرد

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

سازمان میراث فرهنگی رسانه ها را با تهدید به سکوت می خواند

با وجود اسناد و مدارک کاملا روشن که غارشناسان و غارنوردان از شروع عملیات حفر تونل در غار نخجیر اراک منتشر کرده اند، و با وجودی که به گفته کارشناسان این عملیات سلامت این میراث زیبای طبیعی را به خطر می اندازد،‌ حسینی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی ضمن زدن اتهام دروغ به همه غارشناسان، رسانه ها را تهدید کرد که اگر «هر رسانه ای که درباره موضوع غیرکارشناسی صحبت کند، از ابزاربرخورد خودمان برای آن ها استفاده می کنیم».

آقای مدیرکل همچنین درباره فیلم ها و عکس هایی که دوستداران میراث طبیعی منتشر کرده اند به خبرنگاران گفت که: « این اسناد خلاف واقعیت است و من آنها را به کلی تکذیب می‌کنم» ولی مضحک این جاست که در همان گفتگو ایشان گفت: « این عملیات را رد نمی‌کنم و هر گاه اعتبار این کار تامین شود آن را انجام می‌دهیم. ما به این عملیات اعتقاد داریم و این کار باید برای سلامت غار هم که شده انجام شود. انجام این کار به سلامت غار و بخش گردشگری آن کمک می‌کند. »

به گزارش خبرگزاری ها «سازمان میراث فرهنگی در سال 86 مجوز ایجاد تونلی در غار نخجیر را به بهانه ایجاد فضای گردشگری داد. با سر و صدای مردم و دوستداران محیط زیست و میراث طبیعی این کار متوقف شد. اما شرکت بهره برداری دوباره عملیات ادامه کار را از سر گرفته است. »

واکنون جناب مدیر کل مثل همه ی روسای سازمان میراث فرهنگی آن را انکار کرده و با تهدید رسانه ها و خواستاری سکوت آن ها کارشان را ادامه می دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: