آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1395 = 15-05 2016

حمله عنکبوت های ریشدار به فعالان حوزه مد و لباس

«مرکز بررسی جرایم سازمان یافته» وابسته به سپاه پاسداران از بازداشت چند مدل٬ طراح لباس٬ عکاس٬ آرایشگر و فعال حوزه مد که در اینستاگرام فعالیت می‌کردند خبر داد.

به گزارش دیگربان، این سازمان در اطلاعیه خود اعلام کرده که این افراد در پروژه «عنکبوت ۲» و از میان ۱۷۰ نفری که در اینستاگرام تحت نظر قرار گرفته بودند٬ بازداشت شده‌اند.

در اطلاعیه مذکور آمده که ۵۸ مدل، ۵۱ مدیر مزون و طراح لباس، ۵۹ عکاس و آرایشگر و ۲ موسسه فعال در عرصه مد در این پروژه تحت نظر بودند.

اتهام این افراد و موسسه‌ها «اغوای تعداد قابل توجهی از جوانان و خسارات عظیم اخلاقی» اعلام شده است.

آن‌طور که در این اطلاعیه آمده برای ۲۹ تن از مدیران اصلی و مرتبطین این افراد پرونده قضایی تشکیل شده که منجر به بازداشت هشت نفر و احضار سایرین شده است.

بر اساس این اطلاعیه٬ این افراد «پس از حدود دو سال کار مستمر و فشرده اطلاعاتی» شناسایی و بازداشت شده‌ و «اتاق فکر هوشمند تغییر سبک زندگی و پوشش ایرانیان» آن‌ها نیز متلاشی شده است.

این مرکز همچنین از برخورد با مدیران چند صفحه فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های ارتباطی خارجی نیز خبر داده است.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته در اطلاعیه خود به حضور و رفت و آمد قابل توجه برخی «عناصر» در کشورهای همسایه و غربی اشاره کرده و از «برخورد قاطع با این شبکه» خبر داده است.

«ترویج ابتذال فراگیر با رواج مدلینگ حرفه‌ای»٬ «تولید و تبلیغ پوشش‌های خلاف عرف جامعه ایرانی» و «ایجاد جذابیت برای دختران و پسران جوان» از جمله راهبرد‌های اتاق فکر این شبکه اعلام شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: