آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 اردیبهشت ماه 1395 = 18-05 2016

انتخابات؛ مشاوره‌ محرمانه کیسینجر به ترامپ

به گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ قرار است امروز با هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا دیدار کند. از آنجا که شانس ترامپ برای کسب عنوان نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان هر روز بیش از گذشته می‌شود، وی قصد دارد تا هم برداشت خود نسبت به سیاست خارجی را بهبود بخشد و هم با جذب چهره‌های برجسته آمریکایی به اردوگاه خود وزن خویش در برابر رقیب را بیشتر کند.

سخنان ترامپ در سیاست خارجی چندان جدی نیست چراکه اصولا دانشی در این زمینه ندارد. مواضع او با هم در تضاد کامل است و بی‌جهت نیست که برای فرار از این بی‌دانشی دست به دامان افرادی مانند کیسینجر می‌شود. ترامپ برای آشنایی بیشتر با سیاست خارجی و تحولات بین‌المللی و دادن وزن و اعتبار سیاسی به خود به مشاوره‌های کیسینجر نیاز دارد.

کیسینجر همواره یکی از سیاستمداران کهنه کار، قدیمی و برجسته در اردوگاه جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود که در امور جهانی صاحب‌نظر است. بر همین اساس، بسیاری از چهره‌هایی که می‌کوشند عنوان نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان را کسب کنند تلاش می‌کنند تا نه تنها دیداری با این چهره برجسته آمریکایی داشته باشند بلکه می‌کوشند به نوعی وی را حامی خود جلوه دهند.

دیدار چهره به چهره میان ترامپ- کیسینجر پس از هفته‌ها تماس‌های تلفنی میان آن دو است. چهره‌های نزدیک به ترامپ به شرط ناشناخته ماندن به واشنگتن پست می‌گویند: رایزنی وی با کیسینجر لااقل دارای دو هدف است: از یک سو به دنبال رابطه با پیشکسوتان و بزرگان جمهوری‌خواه است و از سوی دیگر، به سوی رویکردی واقعگرایانه تر از تحولات بین‌الملل گرایش دارد؛ امری که همواره ستون اصلی فعالیت‌های کیسینجر بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: