آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 اردیبهشت ماه 1395 = 18-05 2016

بازداشت دوباره طبرزدی و نگرانی خانواده وی

بازداشت دوباره حشمت الله طبرزدی و نگرانی خانواده وی از اعتصاب غذای احتمالی

خبرگزاری هرانا – حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی صبح روز گذشته پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. روز جاری نیز جلسه بازپرسی او در دادسرای شهید مقدس زندان اوین برگزار شده‌ است. خانواده آقای طبرزدی نگران پرونده سازی علیه او و اعتصاب غذای احتمالی وی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز گذشته، حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

یکی از نزدیکان خانواده آقای طبرزدی با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای طبرزدی دیروز از خانه خارج شد و خانواده‌‌اش بی‌خبر بودند تا این‌که بعد از ظهر متوجه شدند وی در خیابان دستگیر شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. البته آقای طبرزدی اجازه هیچ تماسی نداشته و این اخبار از منابع دیگری به خانواده وی رسیده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “جلسه بازپرسی آقای طبرزدی امروز در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدس زندان اوین به مدت ۲ ساعت برگزار شده اما خانواده وی هنوز از اتهامات احتمالی خبری در دست ندارند و تنها می دانند ایشان در وضعیت بلاتکلیف است. آقای طبرزدی بدون هیچ اتهامی در خیابان بازداشت شده‌است. احتمال دارد مصاحبه‌های وی و فعالیت کمپین معیشت از دلایل بازداشت او باشد.”

این منبع آگاه در پایان تصریح کرد: “آقای طبرزدی پیش از این گفته‌بود اگر بازداشت شود دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد و خانواده ایشان نگران موضوع اعتصاب غذا و به خطر افتادن سلامت او هستند و نگرانی دیگر خانواده این‌است که نهادهای امنیتی دست به پرونده‌سازی دوباره علیه او زده باشند.”

پیش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه ای از دادسرای اوین به درب منزل آقای طبرزدی ارسال شده بود که ایشان از گرفتن آن امتناع کرده بودد، مامورین ابلاغ احضاریه نتیجه عدم حضور ایشان را جلب عنوان کردند.

لازم به یادآوری است آقای طبرزدی در نهم تیرماه سال ۹۴ پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: