آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 اردیبهشت ماه 1395 = 18-05 2016

ونزوئلا؛ آمریکا برنامه امپریالیستی در سر دارد

رئیس جمهور ونزوئلا درخواست برگزاری همه پرسی برای کناره گیری وی رااز قدرت غیرعملی خواند و در یک نشست خبری در کاراکاس گفت آمریکا در مسائل و مشکلاتی که این کشور نفت خیز آمریکای جنوبی را به لرزه درآورده نقش دارد.

نیکولاس مادورو در این نشست که چهار ساعت طول کشید رئیس جمهور ونزوئلا گفت واشنگتن برنامه های امپریالیستی برای ونزوئلا در سر دارد.

وی همچنین از اینکه یک فروند هواپیمای شناسایی آواک متعلق به آمریکا طی هفته گذشته دو بار حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرده به شدت انتقاد کرد.

مادورو گفت: این هواپیما به شکل غیرقانونی وارد کشور شد و ما به خاطر این مسئله مراتب اعتراض شدید خود را به دولت آمریکا اعلام خواهیم کرد. این هواپیمای شناسایی در روز 11 ماه مه در ساعت 6:09 توسط نیروی هوایی ارتش ما مشاهده شد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین درخواست ها برای برگزاری همه پرسی در خصوص کناره گیری خود را از قدرت غیرعملی خواند.

مادورو گفت: من در ماه های،‌ ژانویه، فوریه، آوریل گفتم و الان در ماه مه هم می گویم که هیچ یک از گزینه هایی که جناح راست اعلام کرده تا به انقلاب پایان دهد و من را سرنگون کند نه به لحاظ سیاسی و نه تاریخی عملی نیست.

این در حالیست که اپوزیسیون از ارتش ونزوئلا خواسته که میان قانون اساسی و حمایت از مادورو یکی را انتخاب کند و از مردم نیز خواست که حالت فوق العاده را قبول نکرده و به خیابان‌ها بیایند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: