آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 خرداد ماه 1395 = 21-05 2016

روسیه کره شمالی را تحریم اقتصادی کرد

بانک مرکزی روسیه برای تحقق تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل اقدام به تحریم اقتصادی و توقف نقل و انتقال مالی علیه کره شمالی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این اقدام از سوی دولت روسیه پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های بیشتری را علیه کره شمالی و مقام‌های ارشد این کشور اعمال کرده است.

این تحریم‌های جدید از سوی دولت مسکو به این معناست که تمامی بانک‌های روسیه دیگر اجازه فعالیت اقتصادی با کره شمالی ندارند.

برخی از حساب‌های بانکی مقام‌های کره شمالی در روسیه می توانند باز بمانند اما تنها با اجازه سازمان ملل امکان پذیر است.

براساس حکم ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، امور بانکی و مالی کره شمالی در روسیه متوقف شده و نقل و انتقال مالی با این کشور نیز غیرقانونی خواهد بود.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز این دستور از سوی دولت مسکو را تایید کرد و علت آن را تحریم‌های اخیر از سوی سازمان ملل و اتحادیه اروپا دانست.

این تحریم‌ها می تواند به صورت مستقیم بر خزانه کره شمالی اثر بگذارد. رسانه های کره جنوبی نیز گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می تواند میلیون ها دلار در روسیه داشته باشد که برای خرید و سرمایه گذاری در تجارت لجستیک مورد استفاده قرار گیرد. این روند همچنین می تواند بر سرمایه گذاری روسیه در کره شمالی نیز اثر بگذارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: