آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 خرداد ماه 1395 = 22-05 2016

سفر محرمانه ژنرال آمریکايی به شمال سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه روز شنبه به شمال سوریه سفر کرد تا با مقامات محلی و نیروهای ویژه آمریکا مستقر در این منطقه دیدار کند.

این منبع به نقل از توئیت بریت مک گورک، نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش گزارش داد: سفر فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه به شمال سوریه بمنظور آماده سازی نظامی برای حمله به شهر رقه که در اشغال داعش قرار دارد، صورت گرفته است.

این اولین سفر در نوع خود است که در جریان آن، یک مقام نظامی آمریکا در این سطح - از زمان آغاز بحران سوریه در پنج سال قبل تاکنون- وارد خاک این کشور می شود.

برخی منابع عربی روز گذشته از حمله قریب الوقوع نیروهای مخالف سوری تحت حمایت آمریکا به شهر رقه خبر داده بودند.

این منابع گزارش دادند که نیروهای سوریه دمکراتیک متشکل از پیشمرگه های کرد و برخی گروه های عرب، ترکمن و سریانی، در حال استقرار در حومه شمالی استان رقه در شمال سوریه هستند تا با پوشش هوایی آمریکا، به مرکز این استان که پایگاه اصلی داعش بشمار می آید، حمله کنند.


شهر را ترک کنید

ارتش آمریکا در اقدامی که از امکان حمله ‌ای قریب الوقوع حکایت دارد، به ساکنان رقه، هشدار داده است تا این شهر را ترک کنند.

دو مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با روزنامه دیلی بیست تایید کردند ائتلاف تحت هدایت آمریکا با پخش هوایی اعلامیه در رقه برای نخستین بار از ساکنان این شهر خواسته‌ تا خانه‌های خود را ترک کنند.

این در حالی است که یکی از مقامات پنتاگون هرگونه حمله قریب الوقوع در منطقه را بعید دانسته و گفته است این هشدارها در قالب نوعی کمپین روانی منتشر شده‌اند.

در همین حال، بر اساس گزارشهای منتشر شده داعش ضمن اعلام حالت فوق العاده در این شهر، به حفر خندق و جابجایی نیروهای خود در داخل و اطراف شهر پرداخته اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: