آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 خرداد ماه 1395 = 22-05 2016

تلفات یک میلیون نفری تهران در زلزله بزرگ

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تلفات یک میلیون نفری شهر تهران در صورت بروز زلزله ۷ ریشتری، گفت: ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارد که در معرض آسیب هستند.

به گزارش مهر، محمد شکرچی زاده در خصوص خساراتی که در صورت بروز زلزله در شهر تهران رخ دهد، گفت: پلاک‌هایی که در داخل بافت فرسوده قرار دارند، بیشترین آسیب را در زمان زلزله می‌بینند، زیرا امداد رسانی به این خانه ها که در کوچه های تنگ و باریک قرار گرفته اند، هم بسیار دشوار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یک بررسی از سوی تیم خارجی برای میزان تلفات انجام گرفته بود، افزود: براساس برآورد آنها، تلفات بیش از یه میلیون نفر برای زلزله ۷.۴ ریشتری پیش‌بینی کرده بودند که این رقم به خصوص در ۴ بافت فرسوده بیشتر از سایر مناطق است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه کل مناطق تهران در خطر آسیب‌های ناشی از زلزله قرار دارند، اظهار داشت: اما ۴ منطقه که بیشترین بافت فرسوده را دارند، خطر بیشتری را برای ساکنان آنها به وجود می‌آید و در زمان زلزله بیش از سایر مناطق در خطر هستند.

شکرچی زاده با بیان اینکه امروزه مردم در ساختمان‌ها بیشتر به موضوع مقاومت و کیفیت اهمیت می دهند و آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل آئین نامه ۲۸۰۰ در طراحی ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر رعایت می‌شود و پیشرفت زیادی داشته است.

وی با تاکید براینکه این نشان می‌دهد که مردم نگران شده اند، گفت: از یک میلیون پلاک رسمی در تهران ۲۰۰ هزار پلاک در بافت فرسوده قرار دارند که این پلاک‌ها شرایط نامناسبی داشته و ساکنان آن در خطر قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به وجود گسل در مناطق مختلف تهران، افزود: برخی گسل‌‌ها به شهر چسبیده اند، مانند گسل جنوب و شمال ری و گسل کهریزک که اینها اصلی هستند، ضمن آنکه بیش از ۵۰ گسل کوچک و فرعی هم در تهران وجود دارد.

شکرچی زاده با اعلام اینکه برخی گسل‌ها هم ممکن است شناسایی نشده باشند و به عنوان گسل مدفون و مخفی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: به هر حال باید کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد و بافت‌های فرسوده هم نوسازی شود که البته در چندسال اخیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز اتفاق افتاده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: