آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 خرداد ماه 1395 = 22-05 2016

اظهارات آموزنده رهبر سابق اسلامگرایان تونس

رهبر حزب النهضت تونس جدایی دین از سیاست را اعلام کرد. راشد الغنوشی در یک اجتماع بزرگ هواداران این حزب گفت که النهضت از ایدئولوژی اسلام سیاسی فاصله می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب اسلام‌گرای "النهضت" تونس به طور رسمی اعلام کرد که دو حوزه دین و سیاست را از یکدیگر تفکیک خواهد کرد و از سنت "اسلام سیاسی" فاصله خواهد گرفت.

النهضت روز جمعه ۲۰ مه کنگره سه روزه خود را آغاز کرد و چنان‌که پیش از این انتظار می‌رفت، جدایی دین از سیاست را اعلام کرد. در این مراسم راشد الغنوشی، رهبر این حزب گفت: «ما باید دین را از مبارزه حزبی دور نگه داریم.»

به دنبال این سخنان، باجی سعید اسبسی، رئیس‌جمهور سکولار تونس از این رویکرد تازه‌ی حزب النهضت استقبال کرد.

از نظر تحلیل‌گران، به نظر می‌آید که حزب النهضت قصد دارد خود را، در منطقه‌‌ای که اسلام سیاسی ضربات دردناکی را متحمل شده است، از این رویکرد دور کند.

به گزارش رادیو آلمان، حزب النهضت تونس و رهبر آن راشد الغنوشی، بر خلاف اخوان المسلمین مصر خطر شکاف در جامعه را به سرعت دریافتند و توانستند آسیب‌های ناشی از یک اسلام سیاسی و ایدئولوژیک را جبران کند.

جمال عرفاوی تحلیل‌گر تونسی معتقد است: «النهضت از تجربه تحولات منطقه، پس از سرنوشت اخوان المسلمین در مصر، بهره گرفت و آموخت. این حزب فهمید که در این منطقه آینده‌ای برای یک اسلام سیاسی وجود ندارد.»



homa May 22, 2016 08:42 PM

رهبر حزب النهضت اسلامگرایان تونس هم اگاه شد اما این جنتی وعلم الهدای و مصباح یزدی هنوز الاغ ماندن

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران فرزان May 23, 2016 01:56 AM

این ها بازی های ماله کشان اسلامی هست که هر وقت در موقع ضعف قرار میگیرند شروع به ریا میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: