آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 خرداد ماه 1395 = 23-05 2016

اینجا خرمشهر است؛.. 34 سال پس از آزادی

ایرنا: ساعت 2 بعداز ظهر سوم خردادماه 61، خرمشهر به طور کامل آزاد شد. خرمشهر به علت قرار گرفتن در کانون اصلی حملات دشمن بیشترین خسارت ها را متحمل شد، اما 34 سال پس از آزادی هنوز بازسازی نشده و آثار جنگ در این شهر مشاهده می شود.

شهری که از ظرفیت های توسعه نظیر کشتی سازی، ظرفیت های توسعه گردشگری ابی، تجارت، بندر تجاری، صادرات کالا، کشاورزی، صنایع نفتی و صنایع دریایی برخوردار است، هنوز با چالش های فراوانی مواجه است.

سال 1359 و قبل از آغاز جنگ در خرمشهر 250 هزار نفر با رفاه نسبی مطلوب زندگی می کردند، در حالی که بر اساس آخرین سرشماری هم اکنون در خرمشهر 170 هزار نفر با مشکلات و تنگناهایی نظیر کمبود امکانات شهری دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بیش از شش هزار و 500 دستگاه ساختمان مخروبه و بلاتکلیف و صدها دستگاه ساختمان نیمه کاره در خرمشهر وجود دارد.

خرمشهر با داشتن ظرفیت های بالای توسعه، همچنان زخم‌های عمیق بر تن دارد و جوانان این شهرستان با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. شبکه توزیع آب شرب شهری با عمری بالای 25 سال کارایی لازم را ندارد و عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند مرمت و بازسازی است.

تامین نشدن برخی زیرساخت های شهری، فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و بیکاری جوانان، تنها بخشی از مشکلات خرمشهر است.



امیر ارشادی May 23, 2016 02:56 PM

خرمشهر چه زیبنده و چشم گیر بود در دوران طلایی پهلوی و شایسته چنین نامی بود کنون این نام در ولایت هرزه و فساد نابود شده من خرمشهر را کنون ویرانشهر میخوانم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: