آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 خرداد ماه 1395 = 23-05 2016

ایران؛ "ناصر کلاغ‌پَرکن" و پاسپورت آمریکا

روزنامه وقایع اتفاقیه: «پاسپورت آمریکا 90 میلیون تومان بدون چونه!»، اشتباه نکنید با مشاور یا وکیل مهاجرتی صحبت نمی‌کنید. «ناصر کلاغ‌پَرکن» یکی از فروشندگان پاسپورت اصل کشورهای مختلف در یکی از محله‌های مرکزی شهر است.

برای اینکه اطمینان پیدا کند مشتری واقعی هستم، دو هفته انواع آزمون‌های مختلف را پشت سر گذاشتم تا از طریق واسطه‌ها به او برسم. خیلی از جوانان یا خانواده‌هایی که فکر می‌کنند در کشورهای اروپایی و آمریکا، برایشان فرش قرمز پهن کرده‌اند یا هر کسی که به هر دلیلی نمی‌تواند در ایران زندگی کند، مشتری ناصر است. کار ناصر و همکاران او جعل نیست بلکه معمولا پاسپورت‌های گردشگران اروپایی یا آمریکایی را در کشورهای دیگر می‌دزدند و برای فروش به ایران می‌آورند.

ناصر می‌گوید: «بیشتر پاسپورت‌ها از هند میان، هم ارزون می‌فروشن هم تنوعش بیشتره!» در‌ حال‌ حاضر که راه زمینی سفر به اروپا و حتی ویزای کشورهای اروپایی سخت شده، مشتریان ناصر هم بیشتر شده است از او قیمت‌ها را می‌پرسم: «پاسپورت خام آمریکا 90 تا 120 میلیون تومان، آلمان 80 میلیون تومان، فرانسه 50 میلیون، بقیه کشورهای اروپایی‌ها هم زیر 40 میلیون تومان ولی اگر بخوای روش عکس هم بذاریم یا رابطمون تو ترکیه بیاد برای گریم و رد‌کردنت از گیت فرودگاه، 30 میلیون بذار رو قیمت‌ها».

با توجه به بیومتریک‌شدن اکثر پاسپورت‌ها، تمام اطلاعات شما مانند وزن، قد، رنگ چشم و مو و حتی اثر انگشت شما در تراشه الکترونیکی زیر جلد پاسپورت ثبت می‌شود؛ بنابراین استفاده از این پاسپورت‌ها خیلی ریسک دارد ولی ظاهراً ناصر و همکاران فکر همه‌چیز را کردند و شمارا تا جایی که بتوانند با پاسپورت مطابقت می‌دهند تا مأمور فرودگاه به شما شک نکند.

از او می‌پرسم معمولا این پاسپورت‌های دزدی را چند می‌خرد؛ غر می‌زند و می‌گوید: «خریداری یا اومدی تفتیش؟» ولی ظاهرا بدش نمی‌آید در‌این‌باره صحبت کند و می‌گوید: پاسپورت‌هایی که از هند میان 10هزار دلار برام آب می‌خوره ولی پاسپورت‌هایی که از تایلند یا مالزی میان، گرون‌ترن ولی بعضی وقتای سال چون فصل سفر به هند کم می‌شه، مجبوریم از مالزی و تایلند سفارش بدیم».

اصرار دارد کار او جعل نیست و پاسپورت اصلرا به مشتری تحویل می‌دهد: «همین دو تا کوچه پایین‌تر یه نفر هست همین پاسپورت را (منظورش پاسپورت آمریکایی روبه‌روش است)، بهت 10 میلیون هم می‌فروشه ولی اون جعیلیه تا بری فرودگاه از کاغذش می‌فهمن؛ می‌گیرنت و پوستت رو می‌کنن».




اردلان May 23, 2016 12:44 PM

کسانی که موفق میشند با این شیوهای غیر قانونی به کشورهای غربی وارد بشند و تو این کشورها اقامت میگیرند و همونجا مستقر میشند خلاصه بعد از چند وقت تازه میفهمند چه کلاهی سرشون رفته اول اینکه حق حقوق اجتماعی چه پناهندگان و یا حتی مهاجران ایرانی هرگز بمیزان درست و کامل از طرف کشورهای ثالث پرداخت نمیشه دوم اینکه بیشتر ایرانیان از دید مردم و دولتهای غربی بعنوان شهروندان درجه 2 و ۳ بحساب میاند حتی اگه جزو خانواده های ثروتمند هم باشند بنظر من فرار از کشور به بهانه هایی مثل ایجاد جهنم در ایران بدست رژیم اصلا کار درستی نیست بهترین راه ایستادگی، مبارزه و تحمل هر چه بیشتر مردم در مقابل ظلم ستم حکومت آخوندی هست زیرا در آخر کار آونها رو وادار به عقب نشینی خواهد کرد تنها گذاشتن مبارزین در داخل میهن یکی از اهداف و طرحهای خود کشورهای غربی هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Akbar May 23, 2016 06:58 PM

آقای اردلان
ممکن است بفرمایید این اطلاعات غلط را از کجا بدست آورده اید
تبلیغات ج ا

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران فرزان May 23, 2016 08:47 PM

جالب ترین قسمت قضیه اینست که تمام این ها دارالقرای بهشت اسلامی فرار میکنند و حتی یکنفر از ان سو به این طرف فرار نمی کند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 24, 2016 06:36 AM

آقای اکبر گفته های من بر اساس واقعیاتی هست ملموس که نیازی به دفاع از اون نیست ایکاش حرفهای من دروغ بود و ایکاش شما میتونستید ثابت کنید گفته های من درست نیست تا بلکه من و یارانم بدونیم کجای حرفهای من مشکل داره؟ یعنی بنظر شما این آخوندهای نکبت دست نشونده کشورهای غربی نیستند؟ آیا مملکتی که در دوران پهلوی سکاندار علم، آقتصاد، فرهنگ و هنر، در خاورمیانه و حتی در جهان زبان زد همه عالم بود رو میشه انکار کرد؟ آیا جنگی که پادشاه مرحوم ایران از آن امتناع میکرد که بعد از اشغال ایران بدست خمینی ملعون طی 8سال فقط موجب کشتار و زخمی شدن بهترین جوانان این آب و خاک را شد دروغ است؟ آیا تخریب شهرها و روستاهای این مرز وبوم، فرار مغزها، ویرانی، آوارگی،فقر، خودکشی، تن فروشی زنان بخاطر لقمه نانی، بی آبروی ایرانیان نقشه ابرقدرتها نبود؟ میگم نکنه همه اینها خوابه؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: