آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 خرداد ماه 1395 = 23-05 2016

حمله بی ‌سابقه داعش؛ تسلیت پوتین به اسد

حمله مرگبار و بی‌سابقه داعش به دو شهر علوی‌نشین طرفدار بشار اسد

صداوئسیمای جمهوری اسلامی: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی به «بشار اسد» همتای سوری خود کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان سوری در پی وقوع انفجارهای تروریستی در شهرهای ساحلی طرطوس و جبله در استان لاذقیه را به وی و خانواده های این قربانیان تسلیت گفت.


نزدیک به یکصد و پنجاه نفر در انفجار هفت خودرو بمبگذاری شده علیه مواضع رژیم سوریه، روز دوشنبه در دو شهر ساحلی طرطوس و جبله در غرب این کشور کشته شدند. داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

به گزارش رادیو فرانسه، آژانس خبری "اعماق" وابسته به داعش نوشت که جنگجویان این گروه در این دو شهر به تجمعات علوی‌ها، اقلیت مذهبی سوریه که بشار اسد به آن تعلق دارد، حمله کردند.

سازمان ناظران حقوق بشر سوری، درباره انفجارهای امروز اعلام کرده که این انفجارها مرگبارترین حملات انتحاری در این دو شهر از ابتدای جنگ سوریه تاکنون است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی این سازمان، تقریبا تمامی کشته‌شدگان انفجارهای امروز را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

پنج خودرو از هفت خودرو بمب‌گذاری از سوی حمله‌کنندگان انتحاری هدایت می‌شدند.

خبرگزاری فرانسه در بیروت گزارش داده که داعش برخلاف جبهه نصرت، شاخه سوری القاعده که با رژیم سوریه در استان لاذقیه در حال جنگ است، حضور معناداری در سواحل سوریه ندارد.

اغلب ساکنان دو شهر طرطوس و جبله، علوی مذهب هستند و از طرفداران رژیم بشار اسد محسوب می‌شوند. این دو شهر تاکنون چندان وارد درگیری‌های جنگ سوریه نشده بود؛ درگیری‌هایی که در پنج سال گذشته منجر به کشته شدن دست‌کم 270 هزار نفر شده است.



homa May 23, 2016 02:53 PM

خب بد نبود این حمله بدوشهری که حامی بشاراسد بودند چشمشون کور

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر May 24, 2016 06:37 AM

مردم بیگناه تاوان حماقت حاکمان نالایق و نادان و قدرت طلب و مستبد و حامیان آنها را با جهالت داعشی ها می دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: