آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 خرداد ماه 1395 = 28-05 2016

خودسوزى کارگر محروم شهرداری در خوزستان

خبرگزاری هرانا – اسماعیل شاوردی (خنافره) کارگر شهرداری در شهر فلاحیه (شادگان) استان خوزستان به دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت شش ماه حقوق، خودش را به آتش کشید و جان‌سپرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل شاوردى (خنافره)، ۳۰ ساله، متأهل، کارگر شهردارى فلاحیه (شادگان) در بخش خدمات شهردارى روز جمعه ۷ خردادماه ۱۳۹۵ به دلیل عدم دریافت حدود ۶ ماه حقوق از شهرداری، اقدام به خودسوزی نمود.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “نیاز اسماعیل تنها نان آور خانواده بود. فشار زندگى، عدم دریافت حقوق و مزایای ماهیانه به مدت شش ماه و همچنین نیاز مبرم او به پرداخت هزینه روزمره زندگى خانواده اش از جمله دلایل این اقدام بود.”

شایان ذکر است، یک هفته پیش اکثر کارگران شهردارى این شهر از جمله اسماعیل شاوردى بدلیل عدم پرداخت حقوق اعتصاب کرده بودند، اما هیچ‌یک از مسئولان شهردارى به خواسته هاى آن‌ها اهمیت نداده و تا کنون موفق به دریافت حقوق خود نشدند.

پیش از این نیز کارگران دیگری در استان خوزستان به دلایل مشابه، بیکاری و مشکلات معیشتی دست به خودسوزی زده‌اند. در فروردین ماه ۱۳۹۴ یونس عساکره ۳۴ ساله و اهل خرمشهر (محمره) در اعتراض به تخریب دکه میوه فروشی اش در مقابل ساختمان شهرداری خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد. همچنین امید راشدى امیرى ۳۶ ساله از اهالى رامشیر ١مهر ماه ۱۳۹۴ به دلیل اعتراض به اخراج از کار و رد تقاضای بازگشت، در داخل ساختمان اتحادیه اصناف شهر رامشیر اقدام به آتش زدن خود کرد وجان سپرد. روز ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ مهدى مجدم ۳۲ ساله شهروند عرب اهوازى بدلیل بیکارى در مقابل درب استاندارى اقدام به خودسوزى کرد و بعد از دو روز جان سپرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: