آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 خرداد ماه 1395 = 30-05 2016

کناره‌ گیری مذاکره‌ کننده ارشد مخالفان سوری

محمد علوش، مذاکره‌کننده ارشد ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون سوریه در اعتراض به ناکامی مذاکرات صلح سوریه در ژنو از سمت خود کناره‌گیری کرد. علوش حکومت بشار اسد و جامعه بین‌الملل را عاملان شکست مذاکرات دانست.

به گزارش دویچه وله، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه (۳۰ مه / ۱۰ خرداد) گزارش داد که مذاکرات صلح سوریه با دشواری تازه‌ای روبرو شده است. محمد علوش، مذاکره‌کننده‌ی ارشد ائتلاف گروه‌های مخالف سوریه از کناره‌گیری کرد. او گفت که به دلیل ناکامی مذاکرات صلح سوریه در ژنو دست به این اقدام زده است.

علوش که عضو کمیته عالی مذاکرات سوریه است تصریح کرد که گفت‌وگوها تا کنون راه حلی سیاسی در پی نداشته و وضعیت ناگوار شهروندان سوری در مناطق تحت محاصره بهبود نیافته است.

او با اشاره به ناکامی سه دور از مذاکرات که تا کنون انجام شده، افزود: «ژریم یکدنده‌ی اسد همچنان بمب روی سر شهروندان سوری می‌ریزد و اجازه نمی‌دهد که کمک‌های بشردوستانه به شهر‌های تحت محاصره برسد.»

علوش همچنین جامعه بین‌الملل را مقصر دانست و از ناتوانی آن در اجرای قطعنامه‌های صادرشده سخن گفت. او در این راستا به مواردی چون تحقق کمک‌های بشردوستانه، رفع محاصره شهرها، رساندن کمک‌های اولیه، آزادی زندانیان و همچنین اجرای آتش‌بس اشاره کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: