آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 خرداد ماه 1395 = 30-05 2016

سخنان ظریف در باره انتخاب احتمالی دونالد ترامپ

جواد ظریف در سفری به لهستان گفته که برغم توافق اتمی، برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در اجرای تعهدات‌شان جدی نیستند به طوری که آثار ذهنی تحریم‌های مالی اروپا در قبال جمهوری اسلامی و مشکلات ناشی از آن همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش رادیو فرانسه، ظریف از این مشکلات به عنوان "مانع وحشت" یاد کرد که نتیجۀ تحریم های یکجانبۀ آمریکا است. او گفت که جریمه های سنگین آمریکا علیه بانک های اروپایی که در گذشته با جمهوری اسلامی همکاری کرده اند، باعث شده که بانک ها و بنگاه های اقتصادی اروپایی به دلیل ترس شان از آمریکا از هرگونه همکاری با تهران واهمه داشته باشند.

ظریف همچنین اعتراف کرد که جمهوری اسلامی هم اکنون در حوزۀ مسائل بانکی عقب است و معضلات و بدهی های مالی در ایران طی سال های اخیر روی هم انباشته شده اند.

وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی در جای دیگری از سخنان امروزش گفت که انتخاب احتمالی دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست خارجی این کشور را تغییر خواهد داد.

در همین حال خبرگزاری تسنیم به نقل از "اسرائیل نشنال نیوز" نوشته است که نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم گرفته تا کمپین انتخاباتی خود را بر مبنای مقابله با توافق دولت اوباما با رژیم ایران شکل دهد.



اردلان May 30, 2016 04:33 PM

بنظر من ظریف با این حرفش داره میگه یعنی اگه ترامپ رئیس جمهور آمریکا بشه ما دیگه نمیتونیم هیچ معامله ای با آمریکا یها بر سر حل همه مشکلات فی مابین انجام بدیم و احتمالا حرفهای طرفین بوی مطرح کردن و زمینه سازی برای اجرای برجام ۲ یعنی برچیدن موشکها بوسیله رژیم آخوندی میآید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران فرزان May 31, 2016 01:25 AM

در حالیکه هیچ کشوری مثل امریکا به ایران خدمت نکرده است اما ما مچ دست ان ها را گاز گرفته ایم امریکائیان به اسانی از دیوار سفارت بالا رفتن و بمب گذاری ها و فحاشی ها را فراموش نخواهند کرد و این ماجراها سالیان دراز ادامه خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: