آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 خرداد ماه 1395 = 30-05 2016

اعتراض دانش آموزان/آتش زدن کتب درسی+عکس

پس از گذشت یک هفته همچنان اعتراض دانش‌آموزان به سخت بودن امتحانات نهایی و تجمع آنها در مقابل ادارات آموزش و پرورش مناطق ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، چند سالی می‌شود؛ امتحانات نهایی دانش‌آموزان به جهت تاثیر در کنکور حائز اهمیت است. هر ساله روال بر این بود که با برگزاری امتحانات نهایی، دانش آموزان به یک یا دو درس معترض می‌شدند و این اعتراض در همان روز خاموش می‌شد، اما امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان امسال با سال‌های پیش متفاوت بود.

از همان ابتدا در یکی از شبکه‌های اجتماعی چندین گروه با عنوان "اعتراض به امتحانات نهایی" با حجم ۲۰ هزار نفری ایجاد شد و هر روز خبری از تجمع دانش‌آموزان در استان‌ها به گوش می‌رسید.

این تجمعات مقابل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها از حدود یک هفته پیش آغاز شده است. تجمع‌ها از استان تهران آغاز شد و در استان‌های اصفهان، مشهد، ایلام، گرگان، فارس و چند استان دیگر ادامه یافت.

در موضوع اعتراض دانش‌آموزان، چیزی که از همان ابتدا مشخص بود، موضع وزارت آموزش و پرورش نسبت به اعتراض‌ها است. مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا سخت بودن سوالات را رد کرد. اینگونه بود که اعتراضات دانش‌آموزی همچنان ادامه یافت.

در برخی شهرستانها از جمله در سیرجان دانش‌آموزان را تهدید کردند که اگر اعتراض کنید دوربین‌ها تصاویر شما را ضبط می‌کنند و این برای آینده‌تان خوب نیست که در گروه معترضان قرار بگیرید.

با اینهمه در برخی نقاظ دانش آموزان در اعتراض به سخت بودن امتحانات نهایی مقطع دبیرستان، کتابهای درسی را آتش زدند. در برخی مناطق دیگر نیز دانش آموزان کتابهای درسی خود را پاره کردند.


ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




Babak May 30, 2016 11:28 PM

درس معلم گر بود زمزمه محبتی / جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira May 31, 2016 12:21 AM

آفرین شیرمردان ایران !
۱۳۵۹ سالی بود که با جنگ دانش آموزان را در نطفه خفه کردند
حال شما عزیزان فرزندان شجاع ایران
سربداران ایران
این ملایان روسی را از ایران فراری دهید
ایران مال شماست
ایران را آزاد و اباد کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: