آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 خرداد ماه 1395 = 01-06 2016

حکم شلاق؛ حمایت اژه ای/برکناری یک مدیرکل

آخوند محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه از اجرای حکم شلاق برای دانشجویان دختر و پسر در قزوین دفاع کرد. او این حکم را منطبق بر آیین دادرسی دانست و از معترضان خواست بگویند به چه چیزی معترضند.

این در حالیست که به گزارش ایلنا، یک مدیرکل وزارت کار در استان آذربایجان غربی به دلیل آنچه که بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق دره عنوان شده است؛ با حکم وزیر کار از سمت خود برکنار شده است.

گفتنی است اقدام غیرانسانی و تکاندهنده زدن شلاق بر پشت کارگران معترض ایرانی و همچنین دانشجویانی که فارغ‌التحصیلی خود را جشن گرفته بودند، با واکنش های شدید در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.

در راستای آرام کردن خشم مردم بویژه کارگران بجان آمده در ایران، روزنامه "جوان" وابسته به سپاه پاسداران در اقدامی بی سابقه، قوه قضائیه را به خاطر اجرای حکم شلاق کارگران معدن طلای آقا دره مورد انتقاد قرار داده و در گزارشی با تیتر "شلاق کارفرما و قاضی بر پشت کارگران دادخواه"، نوشت: دستگاه قضایی باید قاضی مربوطه را که نتوانسته عواقب ملی حکم خود را بسنجد، مواخذه کند.


اقدامی وحشیانه، غیرانسانی و تحقیر‌آمیز

کمیسرعالی حقوق‌ بشر سازمان ملل‌ روز گذشته اجرای احکام شلاق علیه کارگران و دانشجویان ایرانی را اقدامی وحشیانه، غیرانسانی و تحقیر‌آمیز خواند و آن را بشدت محکوم کرد.

سخنگوی این سازمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو با عنوان "شلاق زدن در ایران" گفت: رسانه ها در ایران خبر دادند که 35 پسر و دختر دانشجو و همچنین 17 کارگر معدن را پس از بازجويی شلاق زدند. براساس قوانین بین المللی، اعمال این مجازات وحشیانه که نوعی شکنجه محسوب می شود، ممنوع است.

وی افزود: ما این اقدام شنیع و مشمئزکننده را بشدت محکوم می‌ کنیم و از مقامات رژیم ایران می خواهیم این مجازات وحشیانه را متوقف کنند.

دو تشکل رسمی کارگری استان آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه ای نوشتند: شلاق خوردن تعدادی از کارگران معدن آق دره، نه تنها قلب، بلکه روح همه کارگران را جریحه‌ دار کرد و سوزش شلاق کارگران مظلوم را در پیکر آنها نیز نشاند.



Ira May 31, 2016 01:43 PM

علی گدا چرا؟
پایان زندگی خود و خانواده ات نزدیک است
مردم ایران به شما رحم نمی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ramin May 31, 2016 11:12 PM

هزار و چهارصد سال پیش ،معاویه خلیفه مقتدر اموی ،از مقر خلافت خود در شام دستور العمل روشنی در باره روشی که باید حاکم منصوب او در بصره برای حکومت بر ایرانیان در پیش گیرد، برای وی فرستاده بود میخواهی اینها را بفرمان خود داشته باشی ؟ دانسته باش که ایرانیان را جز با سیاست عمربن خطاب اداره نمیتوان کرد باید این مردم را ذلیل کنی ،طوری سرشان را بکوبی که نتوانند سربردارند
تا میتوانی از درآمدشان بکاه و در تقسیم ارزاق از سهمشان کم کن ، و همواره گرسنه نگاهشان بدار،زیرا که اینان( ایرانیان) چون سیر شوند بهوای عصیان می افتند در جبهه های جنگ آنها را به صفوف مقدم بفرست تا نخستین هدفهای دشمن تازه نفس شوند بکوش تا هرچه سختی و عذاب است نصیبشان گردد و سنگینی بارها هر چه بیشتر بر دوششان فشار آورد منبع : کتاب ناسخ التواریخ چاپ تهران ،کتاب دوم ، جلد ششم

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak June 1, 2016 05:17 AM

ان قاضی بی پدر مادری که این چنین حکمی داده باید ملت ایران آنطوری که در خور شخصیتش است باید با او تصفیه حساب کنند ای مردم شاهدید که انقلاب مستضافین چه بلایی بر سر کارگران بی پناه میاورد ایرانی با غیرت کجا رفتید امروز زمان برخاستن است این نامردان و حرامزادگان نوکران کشورهایی چون روسیه و انگلیس اند و روزگارتان بدتر از این خواهد شد تمام این جنایات از ترسشان است اینان بشدت از ملت هراسانند و تا آنجا که به آنها دستور داده شود به سرمان خواهند کوبید باید بدانیم بهترین روش چیره شدن حمله است نه دفاغ هیچ زمانی مناسبتر از امروز برای اتحاد نیست چون ایران در حال مرگ است و نفسهای واپسینش را میزند بخدا قسم این عین واقعیت است

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام June 1, 2016 09:54 AM

سید علی اگر مردم به خیابون بریزند نتنها به خودت بلکه به خاندانت هم رحم نمی کنند ،،لعنت به روح خودت و اجدات بی شرف

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: