آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 خرداد ماه 1395 = 31-05 2016

واشنگتن پست: موجودیت بریتانیای کبیر در خطر

خروج از اتحادیه اروپا، تمامیت و موجودیت انگلستان را به خطر می‌اندازد

در ادامه واکنش‌ها به همه‌پرسی ماه آینده در انگلیس درباره خروج و یا باقی ماندن در اتحادیه اروپا، یک روزنامه آمریکایی درباره تاثیرات خروج لندن از اتحادیه هشدار داده است.

به گزارش فارس، واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است: «رای بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، می‌تواند پادشاهی متحده را شکسته و خرد کند».

در این گزارش با اشاره به همه پرسی سال 2014 درباره «استقلال اسکاتلند از بریتانیا» به ناکامی حامیان استقلال انجامید اشاره و تاکید شده در صورت رای به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، دوباره پرونده استقلال اسکاتلند باز خواهد شد.

الکس سموند که اکنون نماینده پارلمان انگلیس از حوزه اسکاتلند است و پیشتر رهبر حامیان استقلال بوده،‌ تاکید کرده در صورت رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، «ظرف دو سال» همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند برگزار خواهد شد.

واشنگتن پست،‌ «شوک به اقتصاد جهانی»،‌ «از هم گسیختگی ائتلاف غربی» و تغییر نخست‌وزیر انگلیس را از جمله نتایج احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خوانده و نوشته است که این مسئله «موجودیت بریتانیای کبیر را هم می‌تواند در خطر قرار دهد».

این روزنامه تصریح کرد: «اگر بریتانیا خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب کند، این موضوع توازن قوا را به نفع ملی گرایان حامی جدایی اسکاتلند تغییر خواهد داد و اختلافات و دو دستگی بین شمال و جنوب در بریتانیا را تشدید می‌کند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: