آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 خرداد ماه 1395 = 31-05 2016

تخریب یک سوم مدارس با زلزله ۵ ریشتری

خطر تخریب یک سوم مدارس کشور با زلزله ۵ ریشتری

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست و با یک زلزله ۵ ریشتری، این مدارس تخریب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهارداشت: از 11 اردیبهشت تا 11 خرداد امسال شاهد برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز مراکز استان ها، در کشور بودیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه میانگین 7 کلاس درس توسط خیرین ساخته شده و در مجموع از 500 هزار کلاس درس کشور بیش از 100 هزار کلاس درس توسط یا با مشارکت خیرین احداث شده است.

فانی با بیان اینکه مدرسه‌سازی یک صالحه باقی است، خاطرنشان کرد: اکنون 2.5 میلیون دانش‌آموز از بین حدود 13.5 میلیون دانش‌آموز کشور در مدارس خیّرساز مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری از شعارهایی است که در جمع خیرین مطرح می‌کنیم و امروز نیز خیرین فراوانی داریم که در اداره مدرسه، تأمین تجهیزات و هزینه‌های جاری کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم شاهد عنایات خاص به آموزش و پرورش هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش متعلق به تمام ایران است یقیناً یک وزارتخانه قادر به اداره 105 هزار مدرسه با بیش از 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی نیست و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های 5 گانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم توسعه مشارکت است که یکی از مصادیق آن حضور خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار و مدرسه دار است.

فانی با اشاره به اینکه اکنون حدود یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست، گفت: این بدان معنا است که یک زلزله حدود 5 ریشتری می‌تواند این مدارس را تخریب کند و لذا نیاز به یک جهاد مدرسه‌سازی در مقاوم‌سازی مدارس داریم که دولت و خیرین می‌توانند زمینه‌های آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص مقاوم‌سازی مدارس داشته است، اظهار کرد: مقرر شده است تا آخر برنامه ششم توسعه این یک سوم مدارس ناامن و نا ایمن را به مدارس ایمن تبدیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز گفت: سال گذشته بیش از 750 میلیارد تومان تعهد خیرین در مدرسه سازی بود و امسال با برآورد اولیه انتظار می‌رود 1000 میلیارد تومان تعهد خیرین در مدرسه‌سازی باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: