آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 خرداد ماه 1395 = 31-05 2016

کشف ناخن یک دایناسور در کویر لوت

ناخن یک دایناسور در کویر «لوت» کشف شد؛ هنوز مطالعات قطعی روی این یافته صورت نگرفته، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فسیل یافت شده، ناخن سرپنجه یک دایناسور باشد.

به گزارش ایسنا، این ناخن حدود دو ماه پیش توسط زمین‌شناسان و کاشفان معدن در حاشیه‌ی کویر لوت، واقع در استان خراسان جنوبی پیدا شد. هنوز معلوم نیست صاحب این فسیل، چه نوع دایناسوری بوده و در چه دوره‌ای می‌زیسته است. مهم‌تر از آن قطعیت این‌که گونه‌ی یافت شده جزئی از یک دایناسور باشد تا کنون به اثبات نرسیده است.

علیرضا عابدی، دکتری زمین‌شناسی اقتصادی و یکی از فعالان اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی که حدود دو ماه پیش این فسیل را در حاشیه‌ی کویر لوت پیدا کرد، گفت: شکل ناخن دایناسور کاملا مشخص است، ما آن را دو ماه پیش پیدا کردیم، اما تا کنون مطالعه‌ای روی آن صورت نگرفته و همه‌چیز در حد گمانه‌زنی است، مراکزی وجود دارد که می‌تواند این فرضیه را اثبات کند.

او با استناد به قدمت کانی‌ها و فعالیت‌های اکتشافتی در منطقه خراسان جنوبی این احتمال را که فسیل‌های یافت شده متعلق به دایناسورها باشند، مطرح کرد و افزود: دایناسورها بین ۶۰ تا ۲۲۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند، دقیقا همان بازه‌ی زمانی که سنگ‌ها و کانی‌های منطقه‌ای وجود داشته‌اند، پس امکان اکتشاف فسیل دایناسور در این منطقه وجود دارد.



Mahsa May 31, 2016 04:38 PM

بنظرم ناخن جنتي رئيس مجلس خفتگانه ،چون بنده خودم فسيل شناسم اين گمانه زني جهت راهنمايي فسيل شناسان حكومت فسيلي ايران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: