آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 خرداد ماه 1395 = 01-06 2016

بی بی سی؛ گویا بوی الرحمن آقایان بلند شده است

افشای اسرار پشت پرده خمینی و دموکراتهای آمریکا از زبان بی بی سی

....وعده‌های آیت‌الله خمینی به دولت کارتر مفصل و مشخص بود. از جمله بنا بر یک سند به واشنگتن پاسخ می‌دهد که جمهوری اسلامی شیرهای نفت را به روی غرب نخواهد بست...
****

در یکی از اسناد سازمان سیا حکایت شده که نیم قرن پیش یکی از علمای قم که در شمال تهران در حبس خانگی بوده، به دور از چشمان تیزبین ساواک، با دولت آمریکا تماس می‌گیرد.

آیت‌الله دربند از مراجع بزرگ آن زمان ایران نبود ولی شدیدتر از همه آنها "انقلاب سفید" شاه را می کوبید؛ برنامه اصلاحات اقتصادی - اجتماعی بحث برانگیزی که به زن ایرانی حق رأی داد و زمین‌های بسیاری از فئودال‌ها را بین رعیت‌ها تقسیم کرد.

مخالفان شاه، اصلاحاتش را ترفندی عوام‌فریبانه می‌خواندند. آیت‌الله، اما، فریاد می‌زد که اسلام در خطر است.

او عید نوروز ۱۳۴۱ را عزای ملی اعلام کرد چون "دستگاه جابر در نظر دارد تساوی حقوق زن و مرد را تصویب و اجرا کند."

یک سال بعد هم در خطبه‌ای شدیداللحن که به دستگیری‌اش منجر شد دین و ایمان شاه را زیر سوال برد و عامل اسرائیل خطابش کرد ولی علیه حامی اصلی او، آمریکا، حرفی نزد.

اما روحانی مورد اشاره در سند سری "اسلام در ایران" سازمان سیا که کسی جز آیت‌الله خمینی نبود، بعد از چند ماه حبس در زندان قصر و حصر در قیطریه تهران در نیمه آبان ۱۳۴۲ بی سر و صدا به دولت جان اف کندی پیام می‌دهد تا حملات لفظی‌اش سوء تعبیر نشود زیرا او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند.

گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است.

این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است..

سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد.

در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است.

"خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."

آیت‌الله خمینی در آستانه بازگشت به ایران درباره نظریه ولایت فقیه خود حرفی نمی‌زد. به آنهایی هم که قدری به نیاتش مشکوک بودند و می‌پرسیدند آیا ما در انقلاب از زیر چکمه استبداد به زیر نعلین استبداد خواهیم رفت می‌گفت: "شما اگر حکومت اسلامی را ببینید خواهید دید که دیکتاتوری اصلا در اسلام وجود ندارد."

آیت الله خمینی، آمریکا را هم از وعده‌های خود بی نصیب نمی‌گذارد. بنا بر مجموعه تازه‌ای از اسناد دولت کارتر که پس از ۳۵ سال از حالت محرمانه خارج شده، آیت‌الله خمینی و دستیارانش به‌شدت از تکرار سناریوی کودتای ۲۸ مرداد هراس داشتند؛ یعنی‌ این که کاخ سفید در لحظه آخر به ارتش ایران دستور سرکوب بدهد و برنامه‌هایشان را مختل کند.

به همین خاطر در نوفل لوشاتو یک بار دیگر خط‌مشی تعامل بی‌سر‌و صدا با آمریکا را در پیش گرفت؛ البته نه از طریق حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای بلکه به واسطه ابراهیم یزدی؛ از اعضای نهضت آزادی که سال‌ها در تگزاس زندگی کرده بود و زبان آمریکایی‌ها را خوب می‌‏فهمید.

وعده‌های آیت‌الله خمینی به دولت کارتر مفصل و مشخص بود. از جمله بنا بر یک سند مورخ ۲۹ دی ۱۳۵۷ (۱۹ ژانویه ۱۹۷۹) به واشنگتن پاسخ می‌دهد که جمهوری اسلامی شیرهای نفت را به روی غرب نخواهد بست؛ انقلاب را به منطقه صادر نخواهد کرد و با آمریکا رابطه‌ دوستانه خواهد داشت.

او شخصا پیام داد: "شما خواهید دید که ما با آمریکایی‌ها هیچ دشمنی خاصی نداریم و شما خواهید دید که جمهوری اسلامی که مبتنی بر فلسفه و قوانین اسلامی است چیزی به غیر از (حکومتی) بشردوست نخواهد بود و به آرمان صلح و آرامش تمام بشریت کمک خواهد کرد."



سام June 1, 2016 11:05 PM

با درود: ! قابل توجه کشورهای غربی ؛ زنده یاد شاهنشاه آریامهر در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خطاب به شما قدرتهای برتر جهانی در ایران اعلان داشتند که چنانچه مااز ایران برویم ایران میرود ؛ ایران برود خاورمیانه میرود و وحشت همه جهان را فراخواهد گرفت منظور شاد روان شاهنشاه از این بیانات بسیار مهم که بسیاری از سیاست بازان و بسیاری از مردم جهان بدان توجه نداشتند چه بود؟
شما کشورهای غربی بویژه آمریکا و اروپائیان باحمایتهای همه جانبه کورکورانه از حکومتهای دستپروده خودتان ؛ جمهوری اسلامی، طالبان، القاعده وداعش طی گذشت ده های متوالی هنور هم باوجودکشانده شدن تروریسم در قلب اروپا و آمریکا که تا کنون شما و همگان  شاهد تاثیرات دحشتناک آن بوده اید که روان شاد شاهنشاه ایران آن را به خوبی پیش بینی کرده بودند اما بنظر میرسد که شما سیاستمداران ورشکسته  آمریکایی و ازوپایی باگذشت 37 سال از به راه اندازی شورش در ایران هنوز به درک این موضوع نرسیده اید که روزی فرا خواهد رسید که دیگر راه برگشتی از منجلابی که خود سبب پیدایش آن شده اید را  نخواهید یافت
اسرار ورزیدن عادی سازی در روابط با حکومت اشغالگر تهران به چه معناست؟
به رسمیت شناختن حکومت مشتی تروریست و بی هویت به نام جمهوری اسلامی صرفا به هدف نابودی یک ملتی بزرگ که منشور حقوق بشرش در 2575 سال پیش برای اولین بار توسط پادشاه خردمندش کورش بزرگ نوشتار  شهره آفاق گشته است را برایتان بد فرجامی  بدنبال خواهد داشت بشکلی که پیش از آنکه شما غربیها بهدف شوم، ضدبشری و احمقانه خود دسترسی یابید ابتدا خود و سپس مردم خودتان را با ندانم کاری  اینگونه به هلاکت خواهید رساند
! بنظر ما بدلیل نبود وقت کافی بهتراست کشورهای غربی با پوزشخواهی رسمی از مردم ایران بخاطر حمایتهای همه جانبه شان از شورشیان جنایتکار به سال 1979 میلادی که منجر به سرنگونی حکومت مردمی پهلوی شد راه نوینی را برای گشایش این گره کور بیابید چرا که خرد ورزی آن است که اینگونه پس از گذشت 37 سال نیرنگ گامی اساسی بسوی برقراری امنیت خود و مردم جهان بردارید بر فراز باد پرچم شیرو خورشید نشان کشور بر بام میهن، پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush June 2, 2016 03:10 AM

اين سند چيزه تازى نيست ،همه ميداند فتنه ٥٧ زير سر امريكا و شركاش بوده، بايد پرسيد چرا الان اين موضع را مطرح ميكنند ، فكر ميكنم در اينده نزديك ميخواهند يك دوره اى در مورد پادشاه بگويند، بى بى سى شگردش است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شری June 2, 2016 04:33 AM

با درود به شما سام نازنین، چه خوب و بجا نوشتید، واقعیت ها را نوشتید ولی کو چشم بینا و گوش شنوا، با آنهمه سیاست های غلط و اشتباه و احمقانهء غرب و اروپا و امریکا، نه تنها کشور نازنین و مردم ما را نابود کردند، با اون باصطلاح! ! ! ؟؟؟؟؟؟کمربند خیالی سبزشون، دودستی با دست خودشون، ایران و منطقه را در حلق روسیه، خرس قهوای کردند و دنیا را به آشوب و ناامنی کشاندند و مانند خر در گل گیر کردند شاید هم نقشه های دراز مدت دارند دمکرات های امریکا، همیشه یار و یاور و جاده صاف کنه اروپایی ها و روسیه گدا صفت و مافیایی دزد و قاتل و غارتگر آدمخوار بودند و هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: