آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 خرداد ماه 1395 = 04-06 2016

رویترز: مشکل رژیم ایران برای تامین نفت کوره

رویترز به نقل از منابع غیر رسمی گزارش داده که جمهوری اسلامی برای تامین سفارشات نفت کوره خود با مشکل مواجه شده و بارگیری یک محموله به مقصد آسیا را به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری میزان، یک منبع تجاری آگاه گفت: ایران حداقل یکی از بارگیری های سوخت خود برای ماه ژوئن به مقصد بازار آسیا را به تعویق انداخته است.

شرکت ملی نفت ایران در تلاش برای پس گرفتن سهم از دست رفته خود از بازار است و بعد از لغو تحریم ها به سرعت میزان صادرات خود را افزایش داده است. تا ماه مارس، شرکت ملی نفت ایران به تمام تعهدات خود در قالب قراردادهای کوتاه مدت نفت کوره نقدی یا موافقتنامه های تهاتری نفت کوره در برابر بنزین عمل کرده است.اما حداقل یکی از محموله های نفت کوره این شرکت به آسیا اکنون به تعویق افتاده است.

این تاجر مستقر در سنگاپور که نخواست نامش فاش شود گفت: یکی از محموله های نفت کوره ما در ماه ژوئن ناگزیر به یک تاریخ دیگر محول شد.

تعویق ارسال این محموله در شرایطی اتفاق می افتد که شرکت ملی نفت ایران در تلاش است تا بعد از لغو تحریم ها سهم بیشتری از بازار را برای خود تثبیت نماید.

نفت کوره 280 سنتی استوک ایران معمولا بالاتر از انواع دیگر سوخت های سنگین‌تر قیمت گذاری می شود، زیرا در فرآیند پالایش می توان از آن بنزین یا گازوئیل بیشتری تولید کرد یا آن را با نفت های کوره سنگین تر دیگر برای استفاده در زیردریایی ها یا نیروگاه های برق ترکیب کرد.

تجار مشتری نفت کوره ایران گفتند، شرکت ملی نفت ایران احتمالا بیش از ظرفیت خود تعهداتی را بر عهده گرفته بود و اکنون برای ادامه تامین سفارشات ثبت شده با مشکل مواجه شده است. البته این گمانه زنی به تایید منابع مستقل نرسیده است.

بر اساس اعلام موسسه تامسون رویترز، در فاصله می و ژوئن امسال، شرکت ملی نفت ایران صادرات ماهانه نفت کوره خود را 280 هزار تن دیگر افزایش داد و مجموع صادرات ماهانه خود را به حدود 1.55 میلیون تن رساند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: