آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 خرداد ماه 1395 = 06-06 2016

توهین به مقدسات، دو برادر هنرمند راهی اوین شدند

دو برادر موسیقیدان و فیلمساز برای گذراندن حکم حبس خود راهی زندان اوین شدند. مهدی رجبیان مشغول تدوین آلبومی با عنوان "تاریخ ایران به روایت سه‌تار" بود و برادرش حسین نیز یک فیم سینمایی ساخته بود. (عکس از هرانا)

این دو برادر در سال ۱۳۹۲ پس از ساخت فیلم حسین رجبیان که با مجوز ارشاد تهیه شده اما بدون مجوز پخش شده بود دستگیر شدند. مهدی رجبیان نیز در آن زمان مشغول تهیه آلبومی با عنوان "تاریخ ایران به روایت سه‌تار" بود که در آن جنگ‌هایی که ایران داشته با سه‌تار روایت شده است.

تمامی پروژه در حال ساخت این آلبوم در زمان دستگیری ضبط و استودیوی ضبط که متعلق به این دو برادر بود نیز توقیف شد.

همچنین تمامی راش‌های فیلم حسین رجبیان توقیف شد و راش‌های نهایی نیز ضبط و به او باز گردانده نشد. یوسف عمادی هنرمند دیگری که همکار و دوست این دو برادر بود نیز همراه آنان دستگیر شد.

به گزارش دویچه وله به نقل از سایت حقوق بشر در ایران، تمامی حساب‌های بانکی مرتبط با سایت برگ‌موزیک بسته شده‌‌اند و یکی از این سه هنرمند هم به دلیل فشار بازجویی‌ها دچار تشنج شده و تحت درمان است.

دادگاه این سه هنرمند آذر ماه سال گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این دادگاه هریک از این سه نفر به اتهام "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" به شش سال حبس و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

به گفته منابع مطلع، دادگاه این سه هنرمند تنها ۱۵ دقیقه طول کشیده و حکم نیز به سرعت اعلام شده است.




امیر ارشادی June 7, 2016 01:47 AM

ّبه آمار واهی توجه نکنید ما ایرانیان بسیار وقت شناس و ارزش زمان را میدانیم واین رااز روحانیت نستو در پستو آموخته ایم نمونه آن هر متهم ۱۵ دقیقه و در همین وقت کم حکم نیز اجرا میشود سلام امت نستو بر امام در پستو!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem June 8, 2016 12:31 PM

خاک بر سر این قاضی بی سواد که فرزندان این سرزمین را به اتهام واهی به زندان میفرستد توهین به مقدسات این کلامی مسخره برای به زنجیر کشیدن این آزادگان است اما دزدیهای میلیاردی و چپاول ثروت ایران هیچ توهینی محسوب نمیشود ììììììììì چه عدالتی این وحشی ها دارن این زمان بربریت است و کاملا واضح است گریه در این سرزمین اجر دارد ولی شادی شلاق دارد پس باید گفت خاک بر سر این ارازل و اوباش بیسواد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: