آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 خرداد ماه 1395 = 09-06 2016

هشدار در باره تکرار سناریوی زهرا کاظمی در اوین

هما هودفر، استاد انسانشناسی در دانشگاه "کُنکُوردیا" مونترال، توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. خانوادۀ خانم هودفر با اعلام این خبر تصریح کرده است که نه از دلایل دستگیری وی اطلاعی دارد و نه از اتهامات احتمالی که به دستگیری و زندانی شدن او منجر شده اند.

خانوادۀ زندانی همچنین گفته است که وکیل خانم هودفر تاکنون اجازۀ ملاقات با وی را به دست نیاورده به ویژه اینکه هما هودفر از "یک بیماری نادر عصبی" رنج می‌برد.

هما هودفر ۶۵ سال دارد و ملیت های کانادایی و ایرلندی را نیز داراست. او در فوریه گذشته برای ادامۀ تحقیقات مردم شناسانه‌اش دربارۀ نقش زنان در ایران به این کشور سفر کرد. هما هودفر پیش از این در ماه مارس گذشته توسط سازمان ضد-جاسوسی سپاه پاسداران و چند روز مانده به بازگشتش به کانادا دستگیر شد.

به همین مناسبت خانۀ وی مورد تجسس قرار گرفت و گذرنامه اش توقیف شد. از آن تاریخ خانم هما هودفر مرتباً تحت بازجویی های طولانی مدت سپاه پاسداران قرار گرفت.

خانوادۀ خانم هما هودفر تصریح کرده است که نامبرده دوشنبه گذشته و در پایان بازجویی اش دستگیر و روانۀ زندان اوین شد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، وزارت امور خارجۀ کانادا اعلام کرده است که دولت این کشور فعالانه پیگیر مسئلۀ دستگیری خانم هودفر است و به دلیل قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران می کوشد از طریق نمایندگی های سیاسی کشورهای دوست در تهران از وضعیت و سرنوشت وی اطلاع کسب کند.

وزیر امور خارجۀ کانادا "استفن دیون" پیش از ملاقات اش با نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، فدریکا موگرینی، در "اوتاوا" نسبت به دستگیری خانم هما هودفر "ابراز نگرانی شدید" کرده است.



ali June 9, 2016 03:35 PM

چند ماه پیش از دستگیری یک هیئت از حوزه علمیه خواهران قم به سرپرستی فریبا علاسوند به دانشگاه کنکوردیا رفته بود و آمارش رو گرفته بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira June 9, 2016 07:58 PM

نادانی است به ایران سفر کنید
حال در دست ملایان اسلام شنانسی پیشه کنید
سفر به ایران حمایت از ملایان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


masoud June 9, 2016 08:21 PM

آنکه نیاموخت از نیک و بد روزگار هیچ نیاموزد از هیچ آموزگار این خانم رفتن مملکت امام زمان چکار کنن من نمیدونم وقتی امثال ایشون چشم خرد بین خودشان را روی واقیعت حاکم بر ایران می بندن به این مصیبت گرفتار می شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فريبرز June 9, 2016 10:53 PM

اين خانم بعوض يك تابعيّت دو مليّت خارجى داشته است كه هيچ كدام از آنها در ايران جايگزين تابعيّت ايرانى ايشان نمى شود! براى بار هزارم تكرار مى كنم: دولت جمهورى اسلامى تابعيّت مضاعف را قبول ندارد، پاسپورت كانادائى و يا ايرلندى خود را در جيب نگذاريد و به اميد مصونيّت به ايران سفر نكنيد، والسلام، نامه تمام!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: