آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 خرداد ماه 1395 = 17-06 2016

مردم کارت یارانه خود را برای نان گرو می‌ گذارند

یک فعال صنفی کارگران خباز مریوان می گوید: در شهر مریوان تعداد زیادی از مردم کارت های یارانه خود را جهت دریافت نان، به گرو می‌گذارند این درحالیست که مشکلات معیشتی کارگران خباز همچنان پابرجاست.

کارگران نانوا برای معاش حتی نمی‌توانند کارت یارانه گرو بگذارند

«عبدالـله بلواسی»، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران خباز مریوان در گفتگو با ایلنا با اشاره به مشکلات متعدد کارگران نانوایی‌ها گفت: دستمزد کارگران خباز این منطقه ، سه سال است که افزایش پیدا نکرده و این مساله محصول بی توجهی مسئولین و فرادستان به معاش یکی از زحمت کش ترین قشر کارگر در جامعه است.

وی افزود: نرخ بالای بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها و عدم وجود فرصت های شغلی در کشور به خصوص در منطقه کردستان، اوضاع معیشتی خانواده‌های بسیاری را دچار بحران کرده‌است.

این فعال صنفی کارگران خباز ادامه داد: در ست است که خیلی از مردم شهر مریوان، قدرت خرید نان شب را ندارند و با گرو گذاشتن کارتهای یارانه به انتظار پولی می‌نشینند که در آخر هر ماه تحت عنوان یارانه به حسابشان واریز شود اما در مقابل اما خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند عایدی کارگرانی که همین نان را می‌پزند آنقدر ناچیز است که نمی‌توانند با همین شیوه گذران زندگی کنند.

بلواسی با تاکید بر انتظارات برآورده نشده کارگران ازدولت در دوران پسابرجام گفت: توقع کارگران و اقشار فرودست، ایجاد گشایشی هرچند نسبی در اوضاع اقتصادی بود که متاسفانه این انتظار برآورده نشد و علاوه بر این، به دلیل رکود حاکم، مشکلات معیشتی به سمت بحرانی‌تر شدن پیش رفت.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران خباز مریوان در پایان گفت: سه ماه از سال جدید گذشته است و نرخ اقلام ضروری زندگی افزایش یافته، با این حساب، اگر قرار باشد امسال نیز در مزد کارگران خباز افزایشی صورت نگیرد، وضعیت معاش کارگران شاغل در نانوایی‌ها بحرانی خواهد شد.



فریبرز June 17, 2016 05:26 PM

مردم کارت یارانه خود را برای نان گرو می گذارند چون ریششان گروی آخوندها است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: