آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 خرداد ماه 1395 = 20-06 2016

تلاش روحانی برای قبولاندن "برشام" به خامنه ای

بنا به گزارشها، جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی، یکی از معاونان خود را که مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه بود، برکنار کرد.

یک منبع نزدیک به سعید جلیلی، نماینده خامنه ای در شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی در این باره نوشته است: صبح روز یکشنبه ظریف طی حکمی حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه را به‌ عنوان معاون جدید عربی- آفریقایی خود برگزید. این حکم البته در کنار چند حکم دیگر اعلام شده تا ظاهراً از اهمیت آن کاسته شود.

این منبع افزود: اطلاعات موجود نشان می‌دهد ظریف از مدت ها قبل در پی تغییر امیرعبداللهیان بود اما درگیری مستقیم، هماهنگی نهادی و تسلط میدانی وی بر پرونده‌های مهم منطقه‌ ای مانع این کار می‌ شد.

این منبع نوشت: برخی کارشناسان عقیده دارند خبر تغییر امیر عبداللهیان را باید علامتی از تلاش وزارت‌ خارجه برای ورود متفاوت به پرونده‌ های منطقه‌ ای تحلیل کرد. این در حالیست که وزارت‌ خارجه از حیث ساختاری متولی برخی پرونده‌ های منطقه‌ ای نیست.

ظریف در ماه فوریه گذشته (بهمن ماه) در نشست مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ در تهران گفته بود: آماده‌ایم یک بازی بردـ برد برای حل بحران سوریه در پیش گیریم.

روزنامه "وطن امروز" نزدیک به باند جلیلی با اعلام این خبر تحت عنوان "برشام" نوشت: ماجرای تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از برجام در جهت تحقق اهداف غیرهسته‌ ای، یکی از واقعیاتی است که مقامات این کشور بارها درباره آن اظهارنظر کرده‌اند.



Ira June 20, 2016 01:24 AM

علی گدا بر شام یا شام آخر
کارت و حکومت ضد بشری ات تمام است
چه بهایی مردم ایران و منطقه پرداختند ؟


گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: