آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 تیر ماه 1395 = 21-06 2016

مهاجم اورلاندو؛ آقای اوباما پنهان کاری نکند

انتشار گزارش پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی و حذف نام عمر متین و سخنان او با انتقادهايی در این کشور مواجه شد. جمهوری‌خواهان دولت اوباما را متهم می‌کنند که در پی کم‌اهمیت نشان دادن پیش‌زمینه اسلام‌گرایانه کشتار اورلاندو است.

به گزارش رادیو آلمان، در گزارش پلیس نام مهاجم و گروه تروریستی (داعش) که او خود را عضو آن دانسته ذکر نشده بود. برخی جمهوری‌خواهان این اقدام پلیس را سانسور دانسته‌اند و پاول رایان، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا هم آن را "مسخره" خوانده است.

اف‌بی‌ای که پس از این انتقادها "دولت اسلامی" و نام رهبر این گروه، ابوبکر بغدادی را به متن مکالمه افزوده است، تصریح کرده که برای پرهیز از "بازنشر سخنان خشنونت‌بار" و تبلیغ برای یگ گروه یا یک فرد بخش‌هایی از مکالمه عمر متین را حذف کرده بود.

عمر متین با حمله به کلوپ شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو ۴۹ نفر را به قتل رساند و خود نیز در نهایت با مداخله پلیس کشته شد.

در پی این حادثه نمایندگان حزب دمکرات در مجلس سنای آمریکا بار دیگر خواستار تشدید قانون خرید و حمل سلاح در این کشور شدند. اما پیشنهاد آنها که روز گذشته در مجلس سنا مطرح شد رأی نیاورد.



مسعود راد June 22, 2016 12:38 AM

اخبار روز، نگفتید این پنهان کاری چه ربطی به اُباما دارد؟ شما که سیستم امریکا را میشناسید چرا طوری قلمداد می کنید که در امریکا هم مثل ایران و روسیه شخص اولی وجود دارد که همه کاره است و همه تصمیمها را میگیرد؟ این اصرار شما به ضعیف و بی کفایت نشان دادن اُباما برای همراهی با جمهوریخواهان است یا خودتان به این نتیجه مشعشع رسیده اید؟
اصلا حرفه گزارشگری به شما اجازه دخل و تصرف در خبر را می دهد؟ این کار را در مورد خبر "تمام دوران هشت ساله آقای اوباما در یک عکس" هم کرده اید۰
اگر نظر خاصی در مورد عملکرد اُباما دارید مطلب مستقلی بنویسید که بشود آنرا نقد کرد، وگرنه متلک پرانی در بین اخباری که منتشر میکنید پسندیده نیست۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: