آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 تیر ماه 1395 = 22-06 2016

هشدار معاون روحانی در باره فجایع اجتماعی

معاون روحانی در امور زنان و خانواده، نسبت به گسترش نوزادفروشی در ایران هشدار داد و گفت : بیش از پیش شاهد فروش نوزادان پیش از حتا تولد آنان، یعنی در شکم مادرانشان هستیم.

به گزارش رادیو فرانسه، شهیندوخت ملاوردی فقر اقتصادی و فرهنگی، اعتیاد، کارتن خوابی و ازدواج کودکان را از جمله عوامل گسترش نوازدفروشی در ایران یاد کرده است. او مقابله با توسعۀ کودک و نوزادفروشی را نیازمند توجه به این عوامل دانسته است.

در روزهای گذشته فعالان اجتماعی به خبرگزاری ایسنا گفتند که تنها در خرابه های شهر تهران ماهانه ۱۲۰ نوازد از مادران معتاد کارتن خواب به دنیا می آیند که عمدتاً در نبود کمک های پزشکی یا در اثر ابتلا به بیماری های عفونی از جمله ایدز می میمرند.

معاون روحانی در امور زنان و خانواده گفته است که از وزیر دادگستری خواسته تا گزارشی دربارۀ ازدواج کودکان ارایه کند، اما، وزارت دادگستری انجام این مهم را به مرجع ملی حقوق کودک ارجاع داده است. به گفتۀ فعالان اجتماعی در ایران ازدواج کودکان در این کشور ۱۷ درصد افزایش یافته و فرزندان حاصل از این ازدواج ها بعضاً فروخته یا در بهترین حالت به پرورشگاه ها سپرده می شوند.

شهیندوخت ملاوردی سپس تصریح کرده است که ۸۰ درصد زنان معتاد کشور در خانواده ها به اعتیاد کشیده میشوند. او تأکید نموده است که زنگ خطر مواد مخدر در خانواده های ایرانی به صدا درآمده است. به گفتۀ شهیندوخت ملاوردی ۶۰ درصد معتادان کشور متأهل هستند.

او همچنین گفته است که ۵۰ درصد زنان معتاد ایران از سن ۱۵ سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز می کنند و ۱۰ درصد معتادان کشور را نیز زنان تشکیل می دهند.

معاون روحانی در جای دیگری از سخنانش تأکید نمود که ۹ درصد پسران و ۱۱ درصد دختران دانشجوی کشور نیز معتاد هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: