آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 تیر ماه 1395 = 22-06 2016

آبشار یاسوج درآستانه خشک شدن

یاسوج - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به خطر خشک شدن چشمه و آبشار زیبای یاسوج به عنوان نماد اصلی گردشگری این شهر خواستار ارائه برنامه ها و طرح های عملیاتی از سوی دستگاه های متولی در این راستا شد.
آبشار یاسوج درآستانه خشک شدن/دستگاه ها برنامه های عملیاتی ارائه دهند
به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز چهارشنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: هر دستگاهی اعم از شرکت آب منطقه ای، گردشگری، ابفای شهری و جهاد کشاورزی استان برنامه ها و طرح های قابل اجرا برای جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی را در اسرع وقت ارائه دهند.
وی بیان کرد: هم اکنون آب آشامیدنی شهر یاسوج و بسیاری از مناطق حاشیه ای ان و اراضی کشاورزی و باغی اطراف آن از سرچشمه اصلی این آبشار تامین می شود.
نیک اقبالی اظهار کرد: البته بر اساس ارزیابی های انجام شده و بازدید میدانی به نظر می رسد طرح های جایگزین بلند مدت و کوتاه مدت برای تامین اب اراضی کشاورزی و آب شرب شهر یاسوج از مناطق دیگر نیز وجود دارد.
وی افزود: دستگاه های متولی نیز باید با مطالعه دقیق و براورد هزینه و اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های جایگزین مانع از بحران خشک شدن این ابشار زیبا شوند.
وی تصریح کرد: یکی از طرح های بلند مدت برای تامین آب آشامایدنی یاسوج انتقال اب از چشمه آب نهر کاکان است که برای تامین خط انتقال این طرح اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال نیاز است.
نیک اقبالی گفت: جهاد کشاورزی استان نیز موظف است با برآورد اعتبار مورد نیاز برای احداث پمپاژ آب کشاورزی جهت تامین آب اراضی کشاورزی منطقه از پایین دست آبشار نیز اقدام های لازم را انجام دهد.
آبشار یاسوج در فاصله سه کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده و از نیمه دوم اسفند تا اواخر مهرماه هر سال فصل مناسبی برای تفریح و پذیرایی گردشگران در این منطقه بکر و تفریحی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پرواز در نیمه دوم شهریور امسال خواستار همکاری و هم افزایی بین بخشی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این جشنواره شد.
وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره در فرودگاه یاسوج زمینه ای برای شناسایی بیش از پیش ظرفیت های گردشگری این استان خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: