آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 تیر ماه 1395 = 24-06 2016

تداوم بلاتکلیفی حشمت طبرزدی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی که از صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، همچنان بلاتکلیف در این زندان نگهداری می شود. خانواده آقای طبرزدی از طرح اتهامات جدید و برگزاری احتمالی دادگاه در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی که صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، همچنان بلاتکلیف در این زندان نگهداری می شود. پرونده وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در دست بررسی است.

یک منبع نزدیک به خانواده طبرزدی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “ آقای طبرزدی هم‌چنان بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شود. علی رغم وعده‌های کارشناسان پرونده، اتهامات جدیدی به ایشان نسبت داده شده و پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در حال بررسی است.”

این منبع در ادامه در مورد اتهامات مطروحه خاطرنشان کرد: “ظرح موارد اتهامی نظیر اجتماع و تبانی به هدف برهم زدن نظم عمومی، راه اندازی کمپین رای آزاد، فعالیت‌های حقوق بشری و کمپین معیشت را آقای طبرزدی در ملاقات به خانواده اطلاع داده است و از برگزاری دادگاهی در آینده نزدیک سخن گفته.”

منبع مطلع و نزدیک به خانواده طبرزدی در پایان تاکید کرد: “آقای طبرزدی دادگاه‌های کشور را فاقد استقلال می داند و تمایلی به حضور در دادگاه ندارد. ایشان طولانی شدن مدت بازداشت و یا صدور حکم جدید را به معنی بازگشت به شرایط اولیه و نقض تعهداتی می داند که دستگاه امنیتی به هدف شکستن اعتصاب غذا به ایشان داده است و بر این اساس گفته اند مجددا به اعتصاب غذای نامحدود روی می آورند. ”

شایان ذکر است، آقای طبرزدی یک روز پس از بازداشت در جلسه بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدس زندان اوین به مدت ۲ ساعت شرکت کرد.

پیش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه‌ای از دادسرای اوین به درب منزل آقای طبرزدی ارسال شده بود که ایشان از گرفتن آن امتناع کرده بود، مامورین ابلاغ احضاریه نتیجه عدم حضور ایشان را جلب عنوان کردند.

لازم به یادآوری است آقای طبرزدی در نهم تیرماه سال ۹۴ پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: