آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 تیر ماه 1395 = 25-06 2016

نگرانی شدید در تهران از تضعیف اتحادیه اروپا

خبرآنلاین: یک کارشناس ارشد مسایل استراتژیک در تهران در باره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفته: تضعیف یا فروپاشی اتحادیه اروپا به نفع جمهوری اسلامی نیست.

علیرضا اکبری گفت: اتحاديه اروپا براي سياست خارجي جمهوری اسلامی قطعا يك فرصت بوده و در صورت دوام و بقاء، هنوز ميتواند فرصت بماند. تضعيف يا فروپاشي اين اتحاديه ، كه می تواند يا ميتوانست نقش توازن بخش ميان دو سوي اروپا و حتي گاهي در قلب اسيا را براي ما بازي كند، اصولا به نفع جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: از اين رو، خروج انگليس از اتحاديه اروپا، با تبعات گسترده، عميق و نامطلوب آن، راه و فرصت را براي سياست خارجي جمهوری اسلامی ، محدود و مضيق خواهد كرد. ما ضرر خواهيم كرد، و اين واقعه بدليل انتخاب نسنجيده، زيانبار يا پرخطر دولت انگلیس يا رأي دهندگان انگليسي و ولزي باشد، يا هر دليل ديگر، چالش هاي جدي را براي همه دنيا، از جمله جمهوری اسلامی در پي خواهد داشت.

همزمان یک نماینده پارلمان اروپا جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را به ضرر رژیم ایران توصیف کرد.

فیلیپ جوون گفت: رژیم ایران، با توجه به توافق‌ها و مذاکرات اخیر با اروپا، احتیاج به طرف‌هایی در مذاکره دارد که شرایط پایداری داشته باشند. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وضعیت را برای این رژیم ناپایدار می‌کند؛ امری که برای ادامه مذاکرات میان رژیم ایران و کشورهای اروپایی به هیچ‌وجه مناسب نیست..



اردلان June 25, 2016 08:33 AM

درست گفته جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا یعنی اینکه از این به بعد جمهوری اسلامی میشه جزو فرزندان طلاق!


گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: