آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 تیر ماه 1395 = 25-06 2016

آخوندی دیگر باید چه کار کند که برکنار شود؟

مقداد همتی مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با نسیم، با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی اظهار کرد: طبق آمارهای حمل و نقلی موجود، حدود 90 درصد مسافرتها در بخش جاده‌ای انجام می‌شود و 10% باقیمانده بین شیوه‌های مختلف حمل و نقلی (ریلی، دریایی و هوایی) تقسیم می‌شود. سهم حمل و نقل هوایی نیز از کل مسافرتهای سالانه کمتر از 3 درصد است. با این حال بزرگترین قرارداد پسابرجام در حوزه هوایی و خرید هواپیما انجام گرفت و تفاهمنامه ها با ایرباس و بوئینگ برای خرید بیش از 200 فروند از انواع هواپیماها بسته شده است. موضوعی که اولویت داشتن آن مورد سوال و انتقاد رهبری نیز قرار گرفت.

وی افزود: حادثه دلخراش کشته شدن 19 سرباز در جاده ی کرمان با سه دلیل اصلی قصور راننده ،فرسودگی اتوبوس و فرسودگی زیرساختهای جاده ای صورت گرفته که مقصران اصلی آن وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا هستند. اما با این حال باید پرسید وقت آقای وزیر راه و شهرسازی باید برای رسیدگی به زیرساختهای جاده ای و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با مخاطب 90 درصد صرف شود یا خرید 200 فروند هواپیما برای 3% مسافرتها؟
مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وقت آقای وزیر باید برای آزادراه تهران شمال وقت گذاشته شود یا شیوه تامین مالی اینهمه بزرگراه و آزادراه مهم و ترانزیت روی زمین مانده؟ آقای وزیر 830 کیلومتر زیرساخت آماده ریل گذاری را بعد از سه سال چه کرده است؟

همتی تصریح کرد: بعد از رکود کامل در حوزه مسکن و تعطیلی مسکن مهر و قصور آشکار وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل جاده ای، آقای آخوندی دیگر چه کاری باقیمانده دیگری باید انجام دهد تا برکنار شود؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: