آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 تیر ماه 1395 = 27-06 2016

خروج انگلیس؛ ادامه سقوط پوند و یورو در بازار ارز

نتایج منفی خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا بازارهای مالی را همچنان تحت تاثیر قرار می دهند. امروز دوشنبه پوند و یورو به سقوط خود در بازارهای آسیا و اروپا ادامه دادند.

به گزارش رادیو فرانسه، بر اساس پیش بینی ها ارزش پوند در روزها و هفته های آیندۀ همچنان کاهش خواهد یافت، زیرا، بانک مرکزی بریتانیا در نظر دارد در حمایت از اقتصاد این کشور پس از همه پرسی ۲۳ ژوئن نرخ های بهرۀ پایۀ خود را کاهش دهد.

یورو نیز متاثر از کاهش ارزش پوند، به عقب نشینی خود در مقابل دلار آمریکا ادامه می دهد. دیروز یکشنبه بانک "گلدمن ساکس" در یادداشتی خطاب به مشتریانش نوشت که در سال جاری میلادی اقتصاد بریتانیا وارد رکود خواهد شد و رشد اقتصاد جهانی نیز کاهش خواهد یافت.

ارزش "یوآن" واحد پول چین نیز به پایین ترین سطح خود طی پنج سال و نیم گذشته رسید. بانک مرکزی چین تصمیم گرفت که پس از خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا مانع از تضعیف "یوآن" نشود.

با این حال، همۀ توجه ها از این پس به سوی آن دسته از دیگر کشورهای اروپایی جلب شده است که بخواهند احتمالاً در اقدامی مشابه اتحادیۀ اروپا را ترک کنند.

رییس صندوق بین المللی پول دیروز یکشنبه گفت که واکنش بازارهای جهانی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا به تدابیری که این اتحادیه و بریتانیا برای جدا شدن از یکدیگر می گیرند بستگی دارد.

با اینهمه وزیر امور مالی بریتانیا اظهار داشت که اقتصاد این کشور آنقدر قوّی هست که بتواند نتایج خروج از اتحادیۀ اروپا را تحمل کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: