آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 تیر ماه 1395 = 29-06 2016

وضعیت ترکیه نتیجه ماجراجویی های اردوغان

رادیو فرانسه: صنعت جهانگردی ترکیه که در نتیجۀ عملیات تروریستی یکی دو سال گذشته ضربات سختی را تحمل کرده است، اینبار پس از عملیات تروریستی ۲۸ ژوئن در فرودگاه "آتاتورک" استانبول ضربات به مراتب سنگین تری را متحمل شده است.

پیشتر گروه های کرد مخالف حکومت آنکارا گفته بودند که در زورآزمایی شان با قدرت، صنعت جهانگردی ترکیه را نشانه خواهند گرفت، هر چند آنها تصریح کرده بودند که هرگز خارجیان را هدف عملیات نظامی خود قرار نخواهند داد، بلکه صرفاً می خواهند ترکیه را کشوری ناامن برای خارجیان بسازند.
در ژانویه گذشته، گروه اسلامگرای "داعش" با انجام یک رشته عملیات انتحاری در محلات توریستی استانبول به ویژه در محلۀ "سلطان احمد" دوازده جهانگرد آلمانی را به قتل رساند.

عملیات تروریستی سه شنبه ۲۸ ژوئن در فرودگاه بین المللی استانبول همزمان است با آغاز فصل تعطیلات در ترکیه و ورود موج وسیعی از جهانگردان خارجی به این کشور. از خلال عملیات تروریستی بیست و هشتم ژوئن گروه اسلامی "داعش" به یکی از مهمترین نمادهای صنعت جهانگردی ترکیه یعنی فرودگاه بین المللی استانبول و شرکت هواپیمایی "تُرکیش ایرلاینز" که دارای یکی از پیشرفته ترین ناوگان هوایی جهان است حمله برده است.

گروه داعش مسئولیت عملیات تروریستی در فرودگاه استانبول را نپذیرفته است. اما، این گروه تاکنون مسئولیت هیچیک از عملیات تروریستی خود را در ترکیه نپذیرفته است.

توریسم یا صنعت گردشگری و جهانگردی مهمترین منبع درآمد ترکیه است. سالانه ۴۰ میلیون جهانگرد خارجی وارد ترکیه می شوند و درآمدی معادل ۴۰ میلیارد دلار عاید این کشور می کنند.



یوسف June 30, 2016 07:29 AM

این عملیاتهای تروریستی کار سپاه قدس رژیم ملا های ایران است و اصولا ایجاد داعش تنها به منظور دست باز داشتن در قلع و قمع جبهه ضد بنیادگرایی بوده اسا, بارها همکاری داعش با اسد در حمله به مواضع ارتش آزاد را همگان شاهد بوده اند , اگر دقت کنید این عملیاتها تنها در کشورهایی صورت میگیرد که به شدت خواهان سقوط اسد یعنی بقول عظمای وقاحت عمق استراتژیک ملاها هستند , همه ادعا مبارزه با داعش دارند ولی تنها کشورهایی مورد حمله واقع میشوند که خواهان از هم پاشیدن عمق استراتژیک ملاها میباشند, اوایل فرانسه در بسیاری موارد پیشتاز بود ولی بعد از عملیاتهای تروریستی مقداری از مواضع اولیه اش راجع به اسد عقب نشینی کرده است , قاسم سلیمانی به امید اینکه ترکیه را نیز سر عقل بیاورد از مزدورانش برای این بمب گذاریها استفاده میکند, ,

گزارش یا اعتراض به این نظر


شیوا June 30, 2016 11:22 AM

با تحلیل "یوسف" صد در صد موافق و با کاملاً هم نظرم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: