آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 تیر ماه 1395 = 06-07 2016

رژیم تهران؛ با رفتن کری، مجراها بسته می شوند؟

به نوشته نشریه آمریکايی پولیتیکو، دولت اوباما با حکومت ایران مجراهای ارتباطی قوی برقرار کرده است، اما با رفتن جان کری از وزارت خارجه، ممکن است این مجراها بسته شوند.

به گزارش تابناک، این منبع نوشته است: قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا خواستار آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران شدند.

منابع آگاه به پولیتیکو گفتند: «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را ارائه دهد که خواستار آزادی «سیامک نمازی» و پدرش از زندان رژیم ایران است.

اتباع آمریکایی که در زندان و بازداشت ایران به سر می برند، دارای تابعیت های دوگانه ایرانی و آمریکایی هستند و به جرم جاسوسی یا تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دستگیر شده اند.

رویس طی اطلاعیه ای، بازداشت این اتباع آمریکایی را «بسیار نگران کننده» خواند و اعلام کرد: «این قطعنامه به اوباما فشار خواهد آورد تا تلاش هایی در جهت بازگرداندن این افراد به آمریکا انجام دهد.»

دولت اوباما برخلاف دولت های گذشته آمریکا، با حکومت ایران، مجراهای ارتباطی قوی برقرار کرده است. محمدجواد ظریف و جان کری پیوسته با یکدیگر دیدار می کنند. روابط آنها کمک کرد ملوانان آمریکایی که توسط سپاه پاسداران در آبهای خلیج فارس دستگیر شده بودند، در مدت کوتاهی آزاد شوند.

این منبع افزود: اما با رفتن جان کری از وزارت خارجه آمریکا، ممکن است این مجراها بسته شوند.



فريبرز July 6, 2016 09:35 AM

مجراها مدتها است كه براى ايران بسته شده اند، همين على گدا يك نمونه اش، چند سال است كه سرطان پروستات دارد؟! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


شیوا July 6, 2016 10:09 AM

فریبرز!
یکبار دیگر مطلب را بخوان، همانطور که نوشته بعد از بسته شدن مجاری خامنه ای و نا امید شدن اوباما از او، کری با ظریف مجاری زده! گویا این مجاری خیلی هم فعال است و آنها مرتب همدیگر را یک جاهائی ملاقات میکنند، امان از این ظریف همیشه خندان، و امان از آن "کریِ سر پیری معرکه گیری!"

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز July 6, 2016 01:05 PM

شیوای گرامی، با درود، شما متوجّۀ طنز من نشدید، مطلبی را که نوشته ام با "نگاه طنز" بار دیگر بخوانید! با درودهای مجدّد، موفّق و مؤید باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: