آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 تیر ماه 1395 = 19-07 2016

حمله جوان داعشی آلمان را بهت زده کرده است

ماجرای حمله یک جوان هفده ساله افغان با تبر به مسافران قطار در جنوب آلمان، مردم این کشور را بهت زده کرده است. داعش برای نخستین بار مسئولیت یک عملیات تروریستی را در آلمان بر عهده گرفت.

این جوان پناهجوی افغان با تبر در یک قطار مسافری در جنوب آلمان در حالیکه شعار الله اکبر سر می داد، به مسافران حمله کرده است. در این حمله تعدادی از مسافران مجروح شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

به گفته وزیر امور داخلی ایالت بایرن، مهاجم، پناهجوی نوجوانی بوده که به تنهایی به آلمان آمده بوده است. او مدتی نزد خانواده‌ای آلمانی زندگی می‌کرده و سپس به یک اردوگاه پناهجویی منتقل شده بود.

واحدی ویژه از پلیس آلمان که تصادفا برای انجام ماموریتی دیگر در محل حاضر بوده، پس از حمله، مهاجم را در خارج از قطار متوقف می‌کند. او به سمت پلیس هم حمله‌ور می‌شود و در نهایت به ضرب گلوله مأموران از پا درمی‌آید.

رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد: مردم آلمان که درجریان ورود بیش از یک میلیون مهاجر در سال گذشته واکنش مثبتی نسبت به پناهجویان نشان داده بودند، از زمان آزار جنسی گروهی از پناهجویان به زنان در جشن سال نوی شهر کلن، نسبت به خارجیان تازه وارد دیگر خوش بین نیستند.

به نوشته بسیاری از روزنامه های آلمانی، ماجرای حمله با تبر به مسافران قطار این فضا را تیره تر کرده و می تواند به گروه های بیگانه ستیز بهانه تازه ای بدهد.




عباس July 19, 2016 05:57 AM

این که نام مردم افغانستان هم در این حملات در کنار اعراب شمال افریقا ثبت شود واقعا خجالت آور است زندگی مردم شریف افقانستان چه ربطی دارد به اعراب شمال افریقا و مشکلاتی که در اروپا با آن دست و پنجه نرم می کنند
بسیاری از اعراب ساکن فرانسه و بلژیک بیشتر بخاطر مشکلات اجتماعی که در غرب اروپا دارند به این حملات دست میزنند و اینکه یک نوجوان ساده ۱۷ ساله را به راه خود بکشند و او را گول بزنند تا برایشان کاری کند نشان دهنده افکار پلید آنهاست
جوانهای افغان در اروپا بهتر است بجای اینکه به مشلات اعراب در اروپا فکر کنند بیشتر به زندگی خود خانواده خود بپردازند و دنباله روی این گونه مشکلات این و آن نباشند و در این میان نقش رسانه ها بسیار مهم است که در جدا کردن جوانان افغان از بقیه مسلمانان اروپا کوشا باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی July 20, 2016 12:54 AM

جناب عباس مسیله را غامض و در هم و بر هم نکنید عجالتا این عنصر از خانواده بزرگ و شریف افغانستان تحت عنوان الله و اکبر
به جان مردمی که به او پناه دادند با تبر و چاقو سلاخی میکند
مردم شریف را فراموش کردید چگونه فرخنده را احتمالا توهین به
قرآن لت و پار کردند و مردم شریف ناظر بر ماجرا !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: