آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 تیر ماه 1395 = 21-07 2016

محرومیت قطعی دوندگان روسیه از المپیک ریو

دیوان‌ بین‌المللی ورزش به اعتراض ۶۸ ورزشکار دو و میدانی روسیه برای محرومیت آنان از شرکت در المپیک ریودوژانیرو برزیل پاسخ منفی داد و این حکم را تایید کرد.

به گزارش دویچه وله، المپیک ریودوژانیرو بدون ورزشکاران دو و میدانی روسیه برگزار خواهد شد. دیوان بین‌المللی ورزش (CAS) اعتراض ۶۸ ورزشکار روسیه را رد و حکم محرومیت آنان از شرکت در بازی‌های المپیک را تایید کرد.

فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی روز ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ فدراسیون دو و میدانی روسیه را به دلیل لاپوشانی دوپینگ سازمان‌یافته‌ی ورزشکاران این کشور تعلیق کرد. این تصمیم برپایه‌ی گزارش "آژانس جهانی ضددوپینگ" اتخاذ شده بود.

حکم محرومیت ورزشکاران دو و میدانی روسیه از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی تا پس از بازی‌های المپیک نیز در تاریخ ۱۷ ژوئن امسال از سوی فدراسیون جهانی این رشته‌ی ورزشی اعلام شد.

در پی آن کمیته‌ی المپیک روسیه و ۶۸ تن از ورزشکاران دو و میدانی این کشور در اعتراض به این حکم به دیوان بین‌المللی ورزش شکایت کردند. اما این دیوان نیز ‌اکنون محرومیت ورزشکاران روسیه از شرکت در المپیک ریودوژانیرو را تایید کرد.

"نقطه‌ی عطفی" در مبارزه با دوپینگ
به گفته‌ی ناظران ورزشی، این تصمیم نقطه‌ی عطفی برای کمیته‌ی بین‌المللی المپیک به‌‌شمار می‌رود که باید تا سه‌شنبه‌ی آینده درباره‌ی محرومیت همه‌ی ورزشکاران روسیه از المپیک تابستانی در برزیل تصمیم‌گیری کند. چنین تصمیمی می‌تواند مقابله‌ای با دوپینگ سازمان‌یافته‌ی دولتی تلقی شود.

روسیه به‌رغم خطر محرومیت ورزشکاران خود، روز چهارشنبه (۲۰ ژوئیه) نام ۳۸۷ ورزشکار خود را برای بازی‌های المپیک ریودوژانیرو اعلام کرد.
پس از صدور حکم محرومیت توسط دیوان بین‌المللی ورزش، یک سخنگوی کاخ کرملین در نخستین واکنش ضمن ابراز تاسف از این حکم گفت که مسکو آن را تحلیل خواهد کرد. ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه گفت که گام‌های ممکن علیه این تصمیم بررسی خواهد شد.

یلنا ایزینبایف، قهرمان چندباره المپیک در رشته‌ی پرش با نیزه از روسیه تصمیم دیوان بین‌المللی ورزش برای محرومیت ورزشکاران این کشور را "تدفین" ورزش دو و میدانی خواند.

بر خلاف او کلمنتس پروکوپ رئیس فدراسیون دو و میدانی آلمان از این حکم به عنوان "نشانه‌ای مهم برای مبارزه با دوپینگ" یاد کرد.



Ira July 21, 2016 05:17 PM

الکی قهرمان پوشالی بودن ؟
اگر برای پول است
دزدی یا شیادی است
ورزشکار قلابی و شیاد بایستی تا ابد زیر نظر دوپینگ باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: