آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 تیر ماه 1395 = 21-07 2016

یک میدان تاریخی سوخت؛ آتش سوزی عمدی بود؟

در سال 1928 یک معمار آلمانی به نام "کارل فریش" میدان اصلی شهر همدان را طراحی کرد. شش خیابان با زاویه 60 درجه به این میدان منتهی می‌شوند و این شکل، شهر هر چقدر رشد کند، میدان تاریخی همدان مانند یک ستاره شش پر در مرکز آن قرار دارد.
****

به دلیل بی مبالاتی مسئولین یک میدان تاریخی و بناهایش در آتش سوخت

شکوه میرزادگی

بنا بر گزارش کوشندگان میراث فرهنگی در همدان بعدازظهر امروز (پنج شنبه 21 جولای ـ 31 تیر) بناهای تاریخی یک میدان در همدان (که بعد از انقلاب نام امام خمینی گرفته) ساعت ها در آتش سوخت. و تا وقتی دو طبقه تاریخی، و بخش هایی از سقف های تاریخی مغازه ها سوخته و فرو ریختند هیچ کمکی از سوی مسئولین دولتی نرسید.

علت آتش سوزی و مقدار ویرانی ها هنوز روشن نیست اما علت سوختن بناهای این میدان تاریخی کند بودن روند امداد رسی اعلام شده است: از یک سو در این منطقه سیستم آبرسانی برای اطفای حریق شهری وجود ندارد و از سوی دیگر چون شهرداری کوچه‌های اطراف این میدان را برای درآمدزایی به پارکینگ تبدیل کرده است، ماشین آتش‌نشانی نیم‌ساعت دیرتر توانست به مکان آتش‌سوزی برسد.

یکی از شاهدان گفته است که احتمالا آتش سوزی عمدی بوده تا بر جای بناهای تاریخی آپارتمان سازی شود.



arzhang July 22, 2016 01:54 AM

نمیدونم شایعه آتش سوزی عمدی درست هست یا نه ولی میدونم سازمان اتش نشانی ما با همه لوازم و ماشین اتش نشانی اش قدیمی و مال دوران شاه هست فقط در تهران حدود کمی ماشین اتش نشانی جدید از چین خریدن

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی July 22, 2016 01:58 AM

طاق کسری زنده شد با آتشش در ذهن من
تازی پس مانده از نسل حسین و آن حسن
یک هدف دارد انهدام سرزمین و ملت ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى July 22, 2016 08:52 AM

خبر كوتاه ست : اين ميدان بعد از انقلاب به ميدان امام خمينى تغيير نام داد و در آتش عمدى سوخت ، اى روح خمينى دجال در آتش جهنم بسوزه كه از وقتى خودش و رژيم منحوسش ايران مارو اشغال كرد از او جزء ويرانى و تباهى چيزى نديديم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: