آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 مرداد ماه 1395 = 23-07 2016

ترکیه به کجا میرود؟....ایران را دریابیم!

....در آنصورت تعامل مناطق دیگر کره زمین با این منطقه انفجاری با ظرفیت کامل صدور انفجار به سایر نقاط دنیا، چگونه خواهد بود؟ آیا این فجایع و وقایع، سرانجام حوصله بشریت متمدن را سر نخواهد برد؟
****

علی اکبر امید مهر
دیپلمات ایرانی پناهنده به غرب


ترکیه به کجا میرود؟ چه خواهد شد؟ وقتی تنها و مهمترین نماد سکولاریسم ،یعنی مرکز فرهنگی آتاتورک،در میدان تقسیم استانبول (استانبول بعنوان نماد فرهنگ و تمدن عثمانی) تخریب و پاکسازی می گردد، آیا وقایع تاریخی مهمی چون:استالین زدائی توسط خروشچف،مائو زدایی توسط دنگ ژیائو پینک و زدودن ناصریم توسط انور السادات در مصر،آلنده زدائی توسط پینوشه در شیلی و وقایع مشابه دیگر در سایر نقاط جهان،خاطر نشان نمی شود؟

آیا اردوغان در پی کودتای نافرجام یا فرمایشی،با اینهمه تغییرات بزرگ و ساختار شکن و استراتژیک در کادر سیاسی نظامی فرهنگی اجرایی قضائی و اینهمه بگیر و به بند ها و زهر چشم گرفتن ها در پی یک تغییر بزرگ در حد انقلاب در ترکیه برای زدودن کمال آتاتورکیسم بانی ترکیه نوین و بالعکس تکرار وقایع بعد از انقلاب اسلامی 1357 در ایران و پاکسازی بیمار گونه هر چه آثار خوب دوران گذشته و حاکمیت کمالیسم در کشور و جایگزینی آن با یک قرائت جدید از اسلام نیست؟

اگر اینطور هست که قرائن و شواهد هم حاکی از آن است، با توجه به تضعیف مطلق اخوانیسم در مصر و تونس این اخوانیسم اردوغانی با نوعی احیای عثمانیسم در ترکیه جایگزین نمی گردد؟ در اینصورت منطقه ای که هم اکنون بعلت قرائت های مختلف از اسلام (القاعده،طالبان،داعش،سعودی،حزب الله، حماس و جهاد اسلامی ،جمهوری اسلامی ایران و.. پاکستان)در خون و جنون اسلامی می تپد، با وارد شدن یک حریف دیگر با قرائت جدید از اسلام در منطقه حساس آناتولی (ترکیه) که مختصات امپراطوری اسلامی جهان گستر در گذشته داشته، این منطقه به مرحله انفجاری مطلق نزدیک نمی شود؟

در آنصورت تعامل مناطق دیگر کره زمین با این منطقه انفجاری با ظرفیت کامل صدور انفجار به سایر نقاط دنیا، چگونه خواهد بود؟ آیا این فجایع و وقایع، سرانجام حوصله بشریت متمدن را سر نخواهد برد؟ و با شخم زدن بار دیگر منطقه این بار بصورت معکوس و پاکسازی و صاف کاری آن،سرنوشت دیگری در این منطقه استراتژیک رقم زده نخواهد شد؟

اگر آری: جایگاه اتحاد من و توی ایرانی جهت حفظ حدود و ثغور کشورمان در برابر دشمن خانه زاد داخلی یعنی جمهوری اسلامی و نیروهای تجزیه طلب ایران ستیز اجنبی (که اطلاع حاصل شده اینروزها با دریافت های میلیون دلاری برای تجزیه ایران ما، بسیار چاق و چله شده اند) در خارج از کشور چگونه خواهد بود؟

متحد شویم هموطن...ایران مان را دریابیم!



ننگ بر مستبد، مرگ بر استبداد July 27, 2016 12:19 AM

بارها به دروغ عنوان شده که رژیم اسلامی امنیت مردم را در مقابل اتفاقاتی که در منطقه می افتد حفظ کرده و از این رو میبایستی ستوده شود۰ این در حالی است که رژیم آخوندی حاکم بر ایران از بدو انقلاب با شعار صدور ایدئولوژی خود، یعنی اسلام ناب محمدی، به اختلافات مزمن شیعه و سنی دامن زده و بیش از آنکه به فکر آسایش مردم منطقه باشد، به فکر برتری جویی و تسلط ایدئولوژیک در منطقه است۰ همین امر باعث شده جاه طلبان مستبد منطقه نیز بجای توجه به آسایش مردم به فکر مقابله برای حفظ و گسترش حریم قدرت خود باشند۰
تنها ترویج فرهنگ حقوق بشری در میان مردم عادی است که می تواند آینده امنی برای کشورهای منطقه فراهم آورد۰ بقیه شعار است۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: