آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 مرداد ماه 1395 = 23-07 2016

یاوه گويی نقدی در باره خرید هواپیمای بوئینگ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعضی‌ها می‌خواهند 25 میلیارد دلار بدهند و چندین هواپیما بخرند تا یک عده وقتی می‌خواهند لم بدهند کمی شیک‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در افتتاحیه نشست تخصصی پایش و عارضه‌یابی صنعت با انتقاد از بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اقتصادی گفت: در حالی که در مقابل کوچک‌ترین مسئله سیاسی واکنش نشان می‌دهیم، در مقابل مسائل اقتصادی «بی‌رگ» هستیم، مثلاً قراردادهای نفتی یا خرید هواپیماهای بوئینگ توسط دولت همگی فاجعه هستند، اما غیرتمان به جوش نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج تلاش می‌کند با روحیه بسیجی در عرصه صنعت مشکلات موجود بنگاه‌های تولیدی و صنعتی را از میان بردارد، گفت: در شهرک‌های صنعتی 6 هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل شده است و هزاران میلیارد تومان ثروت در این شهرک‌ها خاک می‌خورد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

نقدی افزود: نارسایی‌های بسیاری در مدیریت این واحدها از خارج و داخل بنگاه‌ها ی صنعتی وجود دارد که باید مورد پایش قرار گرفته و تولیدشان را از سر بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نبود آموزش بازاریابی را در کشاورزی و صنعت دلیل اصلی مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: تولیدکنندگانی که بازاریابی بلدند توانستند از رکود و تحریم‌ها عبور کنند، اما آنهایی که آموزش لازم را ندارند واحدهای تولیدی‌شان به تعطیلی کشیده شده است و نبود آموزش در عرصه‌های کشاورزی موجب شده که تولید در واحد سطح کاهش یابد و کشاورز و دولت متضرر شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: در یکی از سفرها به استان اردبیل یکی از دامداران می‌گفت ۲۰ تن شیر را به دلیل قطع برق واحد صنعتی از سوی وزارت نیرو، در یک روز دور ریختم چون پول نداشتم که قبض برقم را پرداخت کنم که این درددل‌های تولیدکنندگان باعث شرمندگی است و آیا با این مشکلات صنعت می‌تواند سرش را بالا بگیرد؟ مگر صنعت صاحب ندارد؟

وی خطاب به گروه‌های جهادی پایش افزود: رفع مشکلات تولیدکنندگان عزم و اراده می‌خواهد، ابزار تولید فراهم است، اما تولید تعطیل شده است، در این راه مطالبه‌گری کف مسئله است و شما می‌توانید با ریشه‌یابی عارضه‌ها و پیگیری از تمامی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه مشکلات را از میان بردارید به شرطی که همت و پشتکار داشته باشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بعضی اتفاقات دارد می‌افتد که همه سکوت کرده‌اند، در حالی که در برابر مسائل سیاسی تمامی مسئولان، صاحبنظران و حتی مردم عام واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود: درباره همین قراردادهای نفتی که فاجعه و نوعی استعمار جدید است، چرا غیرتمان به جوش نمی‌آید و چیزی نمی‌گوییم؟

نقدی به خرید هواپیماهای بوئینگ پهن‌پیکر اشاره کرد و گفت: می‌خواهند 25 میلیارد دلار بدهند و چندین هواپیما بخرند که یک عده وقتی می‌خواهند لم بدهند کمی شیک‌تر باشد. چرا به دنبال خرید چندین هواپیماهای لوکس یک‌بانده دورپرواز با ظرفیت 600 مسافر با هزینه 25 میلیارد دلار هستید ولی دائماً اظهار می‌دارید پول نداریم. اگر پول ندارید پس چرا در این موقعیت هواپیما می‌خرید؟ اگر پول دارید با هزینه 2میلیارد تومان برای هر صنعت می‌توان همه صنایع راکد را نجات داده و برای جوانان بیکار شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ۱۰ سال است که پیشنهاد ساخت هواپیما توام با انتقال فناوری ساخت با رقم ۵‌میلیارد دلار روی میز صنعت هوایی کشور معطل مانده، به جای اینکه هواپیما بسازیم و صادر کنیم به دنبال خرید هواپیماهای بزرگ هستیم که اگر یکی از قطعات آن خراب شود و نتوانیم تهیه کنیم، تمامی‌شان زمینگیر می شوند، در حالی که اگر ماهی یک صنعت را در هر شهر راه بیندازیم هزاران نفر سرکار رفته و مشکلات اقتصادی‌مان مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: بایدمشکلات صنعت را ببینیم و با صنعتگران حرف بزنیم. با صدای بهتر داد بزنیم، مصاحبه کنیم و از رسانه‌ها دعوت کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: