آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 مرداد ماه 1395 = 24-07 2016

کارخانه «شیشه و آئینه مقسمی» تعطیل شد

یک منبع خبری در کارخانه «شیشه و آئینه مقسمی» از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری کارگران این مجموعه خبر داد.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی گزارش کردند، کارخانه «شیشه و آئینه مقسمی» که در شهرک صنعتی البرز استان قزوین در زمینه ساخت آئینه های جام فعالیت دارد، از پانزدهم خرداد ماه سال جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

این کارگران که تعدادشان به ۱۰ نفر بصورت رسمی با سوابق بین ۱۸ تا ۲۵سال گزارش می شود، در ادامه درباره وضعیت خود وهمکارانشان می‌گویند: پیش از مهر ماه سال گذشته تعداد کارگران این کارخانه به دست کم ۴۰ نفر می رسد اما کارفرما مهر ماه تعداد ۳۰ نفر از کارگران قرار دادی را یکجا از کار اخراج کرد.

به گفته آنان بدنبال اخراج همکاران قرار دادیمان (در مهر ماه سال گذشته) ۱۰کارگری که در این کارخانه باقی مانده بودند وضعیت شغلی خوبی نداشتند تا اینکه ۱۵ خرداد ماه سال جاری بصورت ناگهانی کارفرما باقیمانده کارگران رسمی را با دست کم سه ماه مزد معوقه اخراج کرد.

طبق گفته آنان، علارغم دریافت نکردن مطالبات معوقه، با وجود مستمر بودن ماهیت شغلی شان کارفرما حق اخراج ما را ۱۰ کارگر رسمی رابدون حکم اداره کار نداشته است.

در ادامه کارگران اخراجی گفتند: این واحد صنعتی که سال‌ها دارای تولید و بازار فروش خوبی بود، اما از دو سال قبل کارفرما به دلیل نامناسب خواندن شرایط تولید بدنبال تعطیلی کارخانه بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: