آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 مرداد ماه 1395 = 27-07 2016

نماینده: در اطراف نیروگاه بوشهر ساکن می شوم

خبرگزاری میزان- نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت دولت مصوبه ای را تصویب کرده است که طبق آن مردم اطراف نیروگاه بوشهر باید تا پایان سال گذشته از مکان فعلی جا به جا می شدند اما ظاهراَ بودجه لازم برای این موضوع مقرر نشده است.

خدری پیرامون ممنوعیت ساخت و ساز در کنار نیروگاه هسته‌ای بوشهر و اینکه تکلیف مردم این منطقه چه خواهد شد؟ اظهار کرد: بنده طبق نطق میان دستوری که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انجام دادم هم به رئیس جمهور هم به وزیر کشور و هم رئیس سازمان انرژی اتمی تذکر دادم که این موضوع را به جدّ پیگیری کنند و تکلیف مردم ساکن در این منطقه را روشن نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم این منطقه قبل از استقرار نیروگاه اتمی در آنجا سکونت داشتند و نیروگاه بعد از وجود خانه‌های آنها احداث شده است دولت و سازمان انرژی اتمی باید تکلیف آنها را مشخص کند و بگوید که وضعیت آنها به شکلی ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق آخرین اطلاع بنده هیئت دولت مصوبه ای را تصویب کرده است که طبق آن مردم اطراف نیروگاه باید تا پایان سال گذشته از مکان فعلی جا به جا می شدند اما ظاهراَ بودجه لازم برای این موضوع مقرر نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مسئولین و نمایندگان بوشهر و رایزنی هایی که صورت گرفته رئیس جمهور اخیرا دستور دادند که پیرامون بررسی این موضوع وزیر کشور طی جلسه ای با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین وضعیت این موضوع را روشن کنند.

خدری با اشاره به اینکه قرار شده است تا طی یکی دو ماه آینده محدودیت های اعمال شده برای مردم ساکن در محدوده نیروگاه برداشته شود، تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده بوشهر بارها پیگیر این موضوع بوده ام و تاکید کرده ام اگر تکلیف این موضوع مشخص نشود خودم در راستای همدردی با مردم ساکن اطراف نیروگاه در آنجا ساکن خواهم شد از این رو انتظار است مسئولین با جدیت به این موضوع و وضعیت سکنه اطراف نیروگاه رسیدگی کنند.

وی درباره اینکه آیا اقدامات لازم برای جابه جایی مردم از اطراف نیروگاه آغاز شده است، گفت: درحال حاضر فعلا قرار است محدودیت های اعلام شده برداشته شود تا مقدمات امکان جا به جایی سکنه مستقر در اطراف نیروگاه فراهم شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: