آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 مرداد ماه 1395 = 28-07 2016

ترکیه؛ بازداشت رابط‌های‌ پنتاگون/اعتراض ژنرالها

یک مفام ارشد ارتش آمریکا از دستگیری برخی افسران ارتش ترکیه که مسئول ارتباط با پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هستند در جریان پاکسازی ارتش ترکیه توسط دولت اردوغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده ارشد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز در نشست امنیتی «آسپن» این خبر را اعلام کرد.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد دو ژنرال ارشد ارتش ترکیه امروز در اعتراض به موج برکناری نظامیان این کشور از سوی دولت اردوغان از سمت خود استعفا دادند.

شبکه تی آر تی گزارش داد: ژنرال "کامل باش اوغلو"، فرمانده آموزش و بسیج و ژنرال "احسان اویار"، فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه پیش از برگزاری نشست شورای عالی نظامی این کشور از سمت خود استعفا کردند.

دولت اردوغان اخیرا اقدمات گسترده‌ای را برای برخورد با کسانی که مدعی است با "کودتاچیان" مرتبط بوده‌اند، به اجرا گذاشته است.

روز گذشته اعلام شد 149 ژنرال و دریادار ارتش ترکیه در پی وقایع اخیر برکنار شده اند.

روزنامه رسمی دولت ترکیه همچنین گزارش کرده‌ سه خبرگزاری، 45 روزنامه و 16 شبکه تلویزیونی و 15 مجله توقیف شده‌اند. همچنین گزارش شد که 47 روزنامه‌نگار ترک هم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

نخست‌ وزیر ترکیه امروز گفته: بازداشت‌ها هنوز تمام نشده و دستگیری‌های بیشتری در راه است.




فريبرز July 27, 2016 11:17 PM

اين مقامات بركنار نشده اند فقط جايشان را تغيير مى دهند، از فردا چاقوكشان، اراذل و اوباش اسلامى مى شوند دريادار و ژنرال و قاضى و سران ارتش مى شوند سپور و باركش و عمله! مثل ايران خودمان است با ٣٧ سال تأخير! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: