آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 مرداد ماه 1395 = 28-07 2016

از یادآوری این جنایت دست برنخواهیم داشت

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)- سوئد

برنامه‌ ویژه
٢٨مین سالگشت خاموشی هزاران زندانی زن و مرد آزادی‌خواهی که سینه به
دشنه‌ی دشمن دادند

٢٨سال پیش در چنین روزهایی، حاکمان دشنه به دست جمهوری اسلامی درب زندان‌های سیاسی سراسر ایران را بستند و در سکوت و بی خبری و در نهایت پنهان‌کاری، هزاران زندانی مرد و زن را که از کشتارهای سال‌‌های نخستین دهه‌ی شصت جان سالم به در برده بودند، به جوخه‌ی مرگ سپردند و بدین سان، پرونده‌ی جنایت عظیمی را که با به دست گرفتن قدرت گشوده بودند، در تابستان شصت‌وهفت به اوج رساندند. جلادان جمهوری اسلامی در حالی به این کشتار بزرگ دست زدند، که خانواده‌ها تا مدت‌ها از سرنوشت عزیزانشان در بی خبری مطلق و دلهر‌ه‌ای که از آن بوی مرگ به مشام می‌رسید، بسر می‌بردند.
ما زندانیان سیاسی و خانواده‌های جان باختگان دهه‌ی مرگبار و خونین شصت که جانیان حاکم آن‌را «دوران طلایی امام» می‌نامند، این کشتار عظیم را نه فراموش می کنیم و نه آن‌را خواهیم بخشید، و تا زمانی که بانیان و مجریان این جنایت بزرگ به سزای اعمال ننگین خود نرسند، از یادآوری آن و مبارزه برای عدم تکرار چنین جنایت هولناکی که تاریخ ایران و بشریت را لکه دار کرد، دست برنخواهیم داشت.
لذا، امسال نیز، به سنت هرسال، برنامه‌ی ویژه‌ای به همین مناسبت و بیاد و در گرامی‌داشت هزاران مرد و زنی که در دهه‌ی شصت و قبل و بعد از آن در زندان‌های سیاسی رژیم جان باختند، در روز شنبه ١٧ سپتامبر٢٠١۶، ساعت پنج و نیم بعد از ظهر، در سالن اجتماعات هوسبی ترف در محله‌ی هوسبی استکهلم برگزار خواهیم کرد.
در این برنامه، خانم نجمه موسوی، شاعر، نویسنده و مترجم تبعیدی و دبیر نشریه آرش، با موضوع «مقایسه‌‌ای میان خاطرات زندان زنان و مردان در دهه‌ی ١٣۶٠» سخنرانی خواهد کرد. آقای علی نگهبان، نویسنده، پژوهشگر ادبی و مترجم با موضوع « مقایسه‌ای میان زنان و مردان زندانی‌ در ادبیات داستانی‌ خارج از کشور» و خانم فتان جوکار، زندانی سیاسی دهه‌ی شصت، با موضوع «کودکان زندان» سخنرانی خواهند کرد.
خانم گلرخ جهانگیری، زندانی سیاسی و عضو خانواده‌ی جان باخته دهه‌ی شصت با صدای دلشنین‌اش چند ترانه و فریبرز فخاری، هنرمند سرشناس کرد قطعاتی با ساکسیفون سوپرانو بیاد و در گرامی‌داشت جان باختگان دهه‌ی شصت، اجرا خواهند کرد.

برنامه همزمان از شبکه ی جهانی اینترنت در کانال زیر پخش می شود:
https://bambuser.com/v/5663730



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: