آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مرداد ماه 1395 = 29-07 2016

واکنش شدید آلمان به اقدامات سرکوبگرانه اردوغان

وزیر امور خارجه آلمان اقدام دولت ترکیه را در پاکسازی نهادهای دولتی از نیروهای مخالف پس از کودتای نافرجام اخیر به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» در گفتگو با یک نشریه آلمانی «روهر ناخریختن» با تاکید بر این که اقدامات دولت ترکیه برای کنار زدن نیروهای مخالف هیچ حد و حدودی نمی شناسد، خاطر نشان کرد در برابر این اقدامات آنکارا نباید سکوت اختیار کرد.

اشتاین‌مایر در این گفتگو که قرار است امروز جمعه منتشر شود، افزود تلاش برای کودتا در ترکیه خوشبختانه خنثی شد اما واکنشهای دولت ترکیه به این کودتای نافرجام از هر حد و مرزی فراتر رفته است.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: برقرار کردن مجدد مجازات اعدام در ترکیه که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آن اشاره کرده است، برای این کشور یک گام بزرگ رو به عقب خواهد بود.

اشتاین‌مایر افزود وقتی که 10 هزار کارمند، معلم و قاضی توسط مقامات آنکارا برکنار می شوند، هزاران مدرسه و موسسه آموزشی بسته می شوند و دهها روزنامه تعطیل می شوند بدون این که هیچ رابطه مستقیمی میان آنها و کودتای نافرجام اخیر ثابت شده باشد، نمی توان و نباید در برابر این رفتار دولت ترکیه سکوت اختیار کرد.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد ترکیه در کودتای نافرجام اخیر از افتادن به مهلکه نجات پیدا کرد، اما به نظر می رسد اکنون به طرف یک بحران داخلی شدید سوق داده می شود.



پیشگو July 29, 2016 08:04 AM

اشتاین مایر گرامی مگر خواهان حکومت اسلامی نیستید
ترکیه بهترین گزینه است ملتی مسلمان را سالها لاییک بنامیم وبه ان اجازه
اجرای مناسک اسلامی را برایش ممنوع کنیم کم کم به یک بمب اسلامی تمام
عیار تبدیل میشود که شد ، خلاف ان
ملت ایران است که همه نا مسلمان هستند و ان را اسلامی بدانیم
حال حکومت اسلامی شایسته ترکیه است چون ملتی با تمام وجود به اسلام عشق میورزد بی آنکه خطی از قران را بفهمد
برای شما گزینه جهاد مهم است ایرانیان برای اسلام یک بار با زور bbc
جهاد کردند که ۳۷ سال است شلاق میخورند کشته و غارت میشوند
از ملت ما ابی برای اسلام گرم نمیشود
ما برای الله حتی یک پشه هم نمیکشیم اما ترکها به راحتی برایتان آدم سر میبرند اردوغان رهبری که حتی دیپلم ندارد و حس سلطان گری وجودش را میخورد انقدر خود خواه است که حفاضت ملی ترکیه را نابود کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: