آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مرداد ماه 1395 = 29-07 2016

کره شمالی؛ اعدام لباس شخصی ها به دستور رهبر

منابع خبری کره جنوبی امروز جمعه اعلام کردند که کره شمالی شش تن از ماموران امنیتی و مسئولان برون مرزی مرتبط با اتباع این کشور در خارج از کشور را به دلیل کوتاهی در انجام وظایف محوله اعدام کرده است.

به گزارش ایرنا، ظاهرا این اعدام در ارتباط با فرار تعدادی از اتباع کره شمالی به کره جنوبی صورت گرفته که پیونگ یانگ می گوید آنان وظایف خود را به درستی انجام نداده اند.

اوایل فروردین ماه سالجاری یک گروه 13 نفره از شهروندان کره شمالی که در رستورانی در شهر بندری «نینگ بو» در چین مشغول به کار بودند، از کره جنوبی درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند.

کره شمالی می گوید؛ این افراد که 12 زن و یک مرد بودند نه به خواست خود بلکه به زور به کره جنوبی برده شده اند.

به فاصله کمتر از یک ماه بعد از این ماجرا، سه تن دیگر از کارگران کره شمالی که در شهر «شانگشی» چین مشغول به کار بودند از کره جنوبی تقاضای پناهندگی کردند که این موضوع باعث شد تا پیونگ یانگ رسما کره جنوبی را به مقابله به مثل تهدید کند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز در گزارشی به نقل از یکی از شاهدان عینی اعلام کرد که این شش نفر که در مقابل دیدگان مردم اعدام شده اند مسئولان نظارت بر عملکرد کارگران شاغل در رستورانهای کره شمالی در کشور چین بودند.

گزارش با تاکید بر اینکه این اعدام به فرمان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صادر شده یادآور می شود، بعضی از این افراد از ماموران سرویس اطلاعاتی و امنیتی این کشور هستند که جرم آنها نداشتن کنترل و نظارت مناسب بر رفتار کارگران اعلام شده است.

همچنین اعلام شده که مراسم اعدام این شش نفر در تاریخ 5 ماه می سالجاری میلادی (16 اردیبهشت) در مقابل دیدگان 80 مامور امنیتی، خانواده های قربانیان و بیش از یکصد تن از مردم عادی صورت گرفته تا درس عبرتی برای همه باشد.



روژهه لات July 29, 2016 10:09 AM

دیکتاتورها در ایران و کره شمالی و سایرین عینا مثل هم عمل می کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: